RSS
Image

La cea mai bună universitate din S.U.A.

24 Aug

Nu plâng. Simt mai mult decat speranţă, simt asigurarea pe care mi-o dă Sfântul Ioan Maximovici. Nu ştiu ce va fi, dar am încredere în el. Eu, încredere? Da, pentru că e dincolo de orice îndoială lucrarea lui.

1961_320A început fără să-mi dau seama. L-am rugat doar să aibă grijă de fiul meu. Pleca departe, mai erau câteva zile şi mă întrebam unde se duce, aşa, în necunoscut. Şi atunci, imediat, m-am gândit că Sfântul trebuie să fie ocrotitorul.

A fost o tabără de mate unde se strângeau copiii foarte buni şi a luat singura diplomă care se acorda pentru toate grupele din toată vara. Ştiam că e bun, dar chiar cel mai bun?! 

A mai fost o altă tabără, la câteva zile de cealaltă. Nu mai făcuse niciodată ce a avut de făcut acolo. Mă mirasem că îl acceptaseră, nu credeam că are aptitudini. Fuseseră selectaţi cam 140 din 700 de copii. Programul a fost foarte intens şi eram mulţumită că avea această experienţă, atât. Şi când m-a sunat să-mi spună că echipa lui (din încă 2 băieţi) a luat premiul cel mare, nu puteam să înţeleg! 

După acestea, mi-am spus că Sfântul pregăteşte ceva! Cât de frumos avea să fie, am aflat abia peste aproape un an.

Nu a participat la olimpiade internaţionale şi mă simt vinovată pentru că, deşi consider că ar fi fost capabil, nu am putut să îi insuflu voinţa de a se strădui pentru asta. Aşa că, atunci când am început să ne gândim la o facultate în străinătate, firesc era să nu am speranţe către marile universităţi. În plus, consideram că în Europa nu am putea face faţă financiar, iar în SUA sunt puţine facultăţi care să acopere cheltuielile. Sunt doar câţiva tineri în fiecare an care reuşesc asta. 

Totuşi, planul era să aplice la cât mai multe, să vedem nivelul lui. Au fost destule examene, eseuri care i s-au cerut. În SUA poţi aplica mai devreme la o facultate, iar până la vacanţa de iarnă, la celelalte. Pentru prima etapă, examenul de engleză la care avea rezultat bun era acceptat la o singură universitate, aşa că acolo a şi aplicat. Dar aceasta este universitatea la care au intrat eroii noştri, olimpicii după care ne uitam de când era mic! Cu ceva amărăciune, recunoşteam că nu prea avea şanse. De obicei, din ţara noastră merg acolo anual 2 tineri.

Apoi a mers în Anglia la interviuri. Imediat după întoarcerea de acolo s-a terminat şi a doua etapă de depunere a aplicaţiilor în SUA. Pentru ca să încheie aplicaţiile trebuia să lucreze cam o zi împreună cu un profesor din şcoala lui şi să trimită prin internet diverse documente. Doar că începuse vacanţa şi oamenii deja plecaseră. Aşa că am rămas cu o singura aplicaţie în SUA (ce uimire printre colegii lui, de obicei se aplică la vreo 10), şi aceasta chiar la universitatea unde ni se părea cel mai greu să intre. Da, erau rezultatele de mulţi ani, recomandările de la profesorii de la cele două universităţi unde fusese peste vară, de la şcoala lui, dar acolo se cere să fii extraordinar. Erau destule care nu merseseră cum aş fi dorit.

Dar… aţi ghicit, a intrat! Cred că e primul român care intră acolo fără olimpiade internaţionale. Cum? Păi Sfântul, printre multele lui minuni, a mai ajutat un adolescent român, l-a înviat (la propriu). Şi gândul acesta m-a alinat mereu. În fiecare seară când mai aveam destulă putere să mă îngrijorez, el mă alina. Nu poate el, cu rugăciunea lui, să aşeze lucrurile cum e mai bine pentru toţi?

Azi a plecat. Dar nu plâng. Îl încredinţez Sfântului şi Maicii Domnului să aibă grijă de el.

Lucreţia

 
1 Comment

Posted by on 08/24/2016 in Sfântul Ioan Maximovici

 

One response to “La cea mai bună universitate din S.U.A.

  1. Elena

    12/20/2016 at 3:20 PM

    Am citit cu bucurie mesajul dumneavoastra. Cred cu adevarat ca Vladica Ioan va pazeste baiatul. Degraba vine in ajutorul nostru. Si pe noi ne ajuta nespus, in toate. Slava si multumire Domnului, Maicutei si Sfantului Ioan.

     

Leave a Reply

 
