RSS

Examen trecut ”neoficial”

06 May

sf-efrem-cel-nouȊn urmă cu ceva timp, duhovnicul meu m-a îndemnat să citesc acatistul Sfântului Efrem în fiecare vineri. La început am fost sceptică şi cum nu auzisem niciodată de acest Sfânt, am ignorat sfatul duhovnicului meu. După un timp, citindu-i minunile şi de cât de grabnic ajutător este Sfântul Efrem am început să-i citesc acatistul în fiecare vineri. Şi ii mulţumesc lui Dumnezeu că am ascultat!

La început mă rugam pentru liniște sufletească Sfântului, dar intrând in sesiune şi studiind pentru prima dată într-o limbă străină, am simțit greul care mă așteaptă şi am decis ca în fiecare vineri să mă rog pentru ajutor la examene şi luminarea minții. Chiar dacă nu am citit acatistul său în fiecare zi, ziceam o rugăciune mică înainte de fiecare examen către Sfântul Efrem.

Sesiunea se încheiase şi eu așteptam nerăbdătoare rezultatele. Mai târziu, am aflat că trecusem 6 din 8 examene. Am zis: ”bine, nu am învățat eu destul” (examenul de matematică şi cel de economie nu le trecusem), m-am resemnat şi am mulțumit Sfântului Efrem pentru reuşita celorlalte examene.

Menționez că la economie am avut o notă foarte proastă, 2 din 20 şi chiar dacă nu reuşisem eu să parcurg toată materia, anumite teorii economice tot le stăpâneam. Am decis să merg să-mi văd lucrarea, deşi colegii mei care au avut o notă asemănătoare îmi spuneau că nu vad rostul să meargă dată fiind nota foarte mică. Am lăsat ruşinea la o parte, pentru că îmi era rușine din cauza notei, şi am zis să merg să iau notițe pentru următorul examen.

Ajunsă la întâlnirea cu profesoara, văd pe foaia mea de examen o notă mult mai mare. Ȋntreb dacă aceea e lucrarea mea. Profesoara îmi spune că da, şi mă întreabă de ce sunt așa de surprinsă. De fapt, profesoara a făcut o greșeală când mi-a trecut nota în catalog şi dacă nu mergeam in acea zi, ea nu știa că de fapt eu nu trecusem „oficial” examenul, iar eu nu aş fi aflat că trecusem.

Am fost atât de fericită şi mi-am dat seama cât de mult m-a ajutat Sfântul Efrem. Ȋi mulțumesc cu recunoștință şi cred că mă va ajuta şi în sesiunea următoare. E adevărat că Dumnezeu ne ajută, dar trebuie să avem credință. Întâmplarea cu nota greșită mi-a întărit încă o dată credința în Dumnezeu şi în Sfinții Săi.

Dragi studenți şi elevi, rugați-vă cu încredere la Sfântul Efrem cel Nou că ne ajută mai mult decât ne dăm noi seama.

Denisa M.

Comentariu la mărturia de pe site-ul http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2013/11/25/sfantul-efrem-cel-nou-prietenul-ajutator-la-examenele-vietii/

 
Leave a comment

Posted by on 05/06/2016 in Sfântul Efrem cel Nou

 

Leave a Reply

 
