RSS
Image

Rugăciune în loc de bani

05 Jan

La începutul clasei a XII-a, am început şcoala de şoferi (o alegere nepotrivită la acel moment).

Cu paşi mărunţi şi nesiguri, dar cu nădejde în mila Domnului, am reuşit să iau examenul teoretic. Am trecut un hop şi mai aveam unul. Între cele două examene m-am rugat Sfântului Ioan Botezătorul să mă ajute.

Ajutorul nu a întarziat să apară. Pe data de 7 ianuarie am fost programată să dau examenul. Pe moment, nu am înţeles. De ce atunci? De ce să aştept aproape două luni? Nu se poate mai repede?! Apoi, uitându-mă în calendar, mi-am dat seama ce zi importantă este şi că Sfântul mi-a ascultat rugăciunea.

Când toţi în jur spuneau că nu o să promovez examenul şi că ar fi mai bine să îl plătesc, mămica mea m-a îndemnat să mă rog la Dumnezeu, pentru că dacă El vrea, o să reuşesc. I-am urmat sfatul şi am zis: ”Doamne, facă-se voia Ta!”. Şi aşa a fost.

În dimineaţa în care am avut traseul, am trecut pe la biserică, am aprins o lumânare şi m-am închinat. Apoi, cu rugăciunea în gând, m-am urcat la volan. Am condus mai bine ca niciodată! Astfel, am reuşit prin rugăciune ceea ce alte persoane au reuşit cu ajutorul banilor.

Ajutorul Domnului nu a încetat nici după examen. A urmat bacalaureatul, pentru care m-am pregătit singură. Am cerut ajutorul Sfântului Mina, Sfintei Ecaterina, Sfântului Spiridon, Sfântului Ioan Botezătorul, Sfântului Efrem, Sfântului Nectarie şi Părintelui Arsenie. Aşa am reuşit să-l promovez cu note mari.

Apoi a urmat înscrierea la facultate, găsirea unui cămin (în prezent, m-am mutat într-un apartament al Fundaţiei “Sfânta Macrina” împreună cu alte patru fete), găsirea unui duhovnic care să mă îndrume, reuşita de a lua bursă, toate împlinindu-se cu ajutorul lui Dumnezeu.

Prin aceste încercări am descoperit că este importantă calitatea, nu cantitatea rugăciunii şi că Dumnezeu îţi dă ce trebuie, când trebuie şi cum trebuie.

theophany4a1

Oana

 

Leave a Reply

 
