RSS
Image

Cu bunicuțul la examen

08 Dec

În urmă cu o săptămână am susținut examenul de Radiologie.

Acesta a avut 3 probeporfirie-33: proba scrisă (grile), o proiecție de 10 imagini și examen practic… M-am pregătit pentru examen, însă nu eram foarte stăpână pe anumite imagini.

Cu o zi înainte, o prietenă bună de-a mea mi-a spus că în ziua următoare va fi sărbătorită adormirea Sfântului  Porfirie, un sfânt drag nouă. Așa că am stabilit să îl iau  cu mine la examen.

A venit și ziua cu pricina. La proba scrisă, la fiecare grilă, îi ceream ajutorul Sfântului Porfirie. La proba cu imaginile, la fel. A fost bine, am simțit că majoritatea le-am rezolvat corect. A venit însă proba practică cu doamna Profesor. Trebuia să extragem o imagine (radiografie, CT sau RMN) pe seama căreia să punem un diagnostic. Speram să fie una ușoară!

Nu mi s-a împlinit voia. Am extras o imagine pe care nu am mai văzut-o înainte. Era întortocheată rău. I-am spus Sfântului că tare m-aș bucura să îmi zică și mie ce e acolo că eu nu îi dau de capăt! Am stat mult să mă gândesc și într-un final îi spun doamnei Profesor diagnosticul pe care îl credeam. Era greșit. Apoi am mai încercat o dată. Din nou am greșit. A treia încercare a fost totuși corectă. Am primit nota 9 pe examenul practic. În mod normal ar fi trebuit să îmi scadă mai mult.

Știam eu că rațional nu are cum să îmi iasă 10 în total. M-am dus cu gândul că voi lua probabil 9.

– Care este nota finală?, întreabă doamna Profesor.

– 9, 30, zice domnișoara doctor.

– Ia pune-i la proba practică 10, vezi cât îi iese.

– 9, 40.

– Dar dacă îi treci 10 la proba cu imagini, cât e?

– 9 45.

– Bine, bine,  trece-i 10 și gata.

Nu mi-a venit să cred. Când Dumnezeu vrea ca tu să iei 10, legile matematicii nu mai contează. Doar cea a iubirii.

Mulțumesc Doamne. Mulțumesc bunicuțule Porfirie!

Rebecca Prața, studentă în anul V la Medicină

 
Leave a comment

Posted by on 12/08/2015 in Sfântul Porfirie

 

Leave a Reply

 
