RSS

Sfinţii mă ajută la examenul maturităţii

19 Aug


Kaplan1Bună ziua! În urmă cu un an am descoperit acest blog şi tot atunci mi-am promis că voi scrie un articol în momentul în care o să trag linie şi o să pot vorbi despre experiența clasei a XII-a, despre mult aşteptatul examen al maturității, dar mai ales despre admiterea la facultate.

Aş vrea să le mulţumesc tuturor celor care şi-au făcut timp să ne împărtăşească puţin din experiența lor, întrucât parte din sfaturile găsite aici au constituit pentru mine temelia succesului mult aşteptat.

Totul a început în clasa a XII-a când, oricât de tare mi-aş fi dorit, nu puteam să găsesc un echilibru între şcoală şi rugăciune. Eram conştientă că timpul e limitat şi că examenele ce vor urma vor fi de o importanță deosebită pentru viitorul meu.

Aşa că, am încercat din greu să mă mobilizez, să îmi organizez activităţile, astfel încât să am timp pentru toate. Însă de multe ori neglijam rugăciunea din diferite motive, iar asta nu a făcut decât să îmi îngreuneze munca. Pur şi simplu nu dădeam randament, iar faptul că timpul era foarte scurt m-a făcut să cred ca nu voi reuşi să duc la bun sfârșit tot ceea ce îmi propusesem.

Atunci mi-am spus că e timpul să schimb ceva la modul de lucru şi, astfel, am stabilit că rugăciunea va fi prioritară în tot ceea ce voi face. Înaintea fiecărei zi de lucru mă rugam Bunului Dumnezeu să mă ajute să săvârşesc lucrul ce începusem. De asemenea, m-am rugat Maicii Domnului, Sfântului Efrem cel Nou, Sfântului Anton, precum şi Sfintei Muceniţe Ecaterina pentru ajutor la învătătură şi la examene. În această perioadă am citit aproape săptămânal unul din acatistele acestor sfinţi, dar cu precădere pe cel al Sfântului Efrem cel Nou şi pe cel al Sfântului Duh, iar ajutorul nu a întârziat să apară.

Nu numai că am trecut cu uşurinţă peste etapa învăţării, dar am şi reuşit să ţintesc tot ceea ce îmi propusesem. La bacalaureat am obţinut o notă mult mai mare decât cea pe care o visam, iar la facultate m-am clasat printre locurile fruntaşe.

Cu toate că la început totul mi se părea cu neputință, experiența acestor examene mi-a întărit credinţa că la Dumnezeu totul este cu putinţă atâta timp cât este voia Lui. Aşa că, nu deznădăjduiţi! Rugaţi-vă neîncetat Bunului Dumnezeu, Maicii Domnului şi tuturor sfinţilor, fiindcă ei nu ne vor părăsi niciodată, ei nu vor pleca de lângă noi atunci când greşim, ci ne vor sprijini şi ne vor pune din nou pe calea cea dreaptă, pe calea mântuirii.

Elena, Piteşti

 

Leave a Reply

 
