RSS
Image

Reușită la examen și nu numai 

08 Aug

În urma unei perioade dificile din multe puncte de vedere am început să caut ajutorul tot mai mult la Dumnezeu, deși foarte stângaci, totuși nu m-am lăsat, deoarece aveam minima credință că numai El mă poate scăpa într-un mod sau altul.

maica-domnului-icoana-de-la-man-neamtDe asemenea, mi-am adus aminte de sfaturile mamei de când eram mic care mi-a dat un lănțișor cu Maica Domnului și mi-a spus că oricând îmi va fi greu să zic: ,,Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluiește-mă!” și am început să-i citesc Paraclisul, să-i aprind candela. Simțeam că fac pași spre iubirea ei și a lui Dumnezeu, iar ajutorul nu a întârziat să apară, scoțându-mă din acea tristețe, împăcându-mă cu niște prieteni cu care m-am certat și multe alte minuni de zi cu zi. 

Încet-încet am auzit și de Sfântul Nectarie, citind mărturii și prinzând mai mare speranță în sprijinul de sus. Citindu-i acatistul am simțit, sincer, o mare-mare mângâiere în perioada foarte tristă sus-menționată. Îmi redăduse speranța printre altele.

Dar ajutorul lui a fost și unul concret, nu doar spiritual. Îmi doream o icoană cu Sfântul Nectare, dar n-am exprimat-o niciodată într-o rugăciune conștientă, însă el m-a auzit și la o mănăstire am văzut-o… vânzătoarea a spus ca era ultima.

Al doilea cadou a fost găsirea la bibliotecă a volumului de imne scrise de Sfântul Nectarie și închinate Maicii Domnului (a avut o mare evlavie față de Fecioara Maria). La fel ca în cazul icoanei, nu m-am rugat pentru ea, dar mi-am dorit-o, căci citisem despre această carte (Theotokarion) că-ți îndulcește sufletul și prin imnele de acolo poți învăța a o iubi și a fi mai aproape de Maica Domnului. Într-adevăr, e un adevărat medicament această carte!

Acestea se întamplau de Paște. pe urmă l-am (re-) descoperit pe părintele Arsenie Boca, care la fel, nu știu cum, mi-a ,,oferit” o iconiță de buzunar cu el: am găsit-o între barele unui gard. Mi-a atras atenția, deoarece are spatele auriu.

DSCN7666-200x194În cele din urmă, l-am descoperit pe Sfântul Efrem cel Nou (căruia i-am promis că o să-i mărturisesc ajutorul), care m-a uimit și impresionat până la lacrimi citindu-i viața, mucenicia și arătările sale. Simțeam nevoia să mă apropii din ce în ce mai mult și de el. M-au ajutat să ajung la Mănăstirea ”Radu Vodă”, la sfinții Nectarie și Efrem, de unde am luat o iconiță cu Sfântul Efrem. 

Principalul ajutor a fost însă la Admitere, la examenul de la Drept (un examen foarte greu de altfel, numai cei care l-au dat sau îl vor da înțeleg pe deplin), unde atât Sfântul Efrem, cât și Sfântul Nectarie, părintele Arsenie și Maica Domnului m-au ajutat la test, limpezindu-mi mintea.

În același timp, tot ei m-au ajutat să trec nu doar peste patru ore de căldură și oboseală din ziua examenului, ci și pe de-a-ntregul anului, cu pregătiri multe și sănătate, atât pe mine, cât și pe părinți, ca să-și permită multe cheltuieli.

Într-un final, prin mijlocirea lor am reușit să intru între primii 10 la Facultatea de Drept! Nu mi-a venit să cred pe moment la câte emoții și lupte interioare am avut!

Vă mulțumesc din suflet! 

Șerban, Galați

 

Leave a Reply

 
