RSS

Nu ești singur!

20 Jun

Aş dori să vă povestesc despre un lucru minunat care mi s-a întâmplat chiar astăzi. Sunt studentă în anul III la Politehnică şi semestrul acesta a fost destul de greu, ultimele două săptămâni dinaintea sesiunii fiind groaznice, pline de teste și proiecte, chiar mai greu decât în sesiune, plus că mai am şi un loc de muncă part-time.

Această perioadă grea a atras după ea multă oboseală astfel încât acum îmi este greu să mă concentrez. E ca şi cum creierul meu refuză să mai înveţe şi să mai memoreze. Şi astăzi am avut un examen destul de greu şi important.250px-RO_B_Radu_Voda_church

Ieri am citit Paraclisul Maicii Domnului şi m-am rugat să mă ajute să învăţ chiar dacă mai aveam o zi şi multă materie de asimilat. Azi de dimineaţă am citit şi Acatistul Sfântului Ierarh Alexandru, al cărui nume îl port. În gândul meu, pe drum spre examen l-am rugat pe Sfântul Efrem cel Nou (la care m-am închinat la Mănăstirea Radu-Vodă când am mers la Sfântul Nectarie, fără să ştiu foarte multe lucruri despre viaţa şi minunile sfântului, tot ce ştiu fiind ce-am citit pe acest site) să mă ajute, să primesc nişte subiecte pe care să le fi citit şi să îmi lumineze mintea.

La facultate am reuşit să aflu ce subiecte au primit cei care au dat de dimineaţă, dar ştiam că acest profesor schimbă subiectele de la grupă la grupă şi cumva mă gândeam că nu mă ajută cu nimic faptul că le-am aflat.

Dar m-am gândit să citesc totuşi şi despre aceste subiecte, să le am mai proaspete în minte, deşi erau doar pe o singură variantă.

Două din acele subiecte nu reuşisem să le aprofundez de acasă, mă gândeam că nu le voi primi şi rugându-mă să primesc ceva ce pot face astfel încât să trec, am avut surpriza să primesc fix acele subiecte pe care le-am citit înainte să intru în examen, profesorul neschimbând acea variantă.

Mai greşisem și la probleme, şi la grilă, şi eram ferm convinsă că voi pica sau în cel mai bun caz aş fi luat o notă mică, pentru că în teorie nu scrisesem exact ca în curs şi nu ştiam ce va puncta profesorul.

Dar în tot timpul acesta mă rugam Maicii Domnului, Sfântului Alexandru și Sfântului Efrem cu cuvintele mele, să îmbuneze profesorul şi să mă treacă. Şi am primit mai mult decât m-aş fi aşteptat şi meritat. Am luat nota 9, maximul pe care l-aş fi putut lua deoarece imi lipseau câteva puncte din timpul anului.

Nu m-aş fi aşteptat nicio clipă la un asemenea rezultat. Din ianuarie anul acesta am început să merg la biserică cât de des pot, după ce am reuşit să găsesc un duhovnic în oraşul unde merg la facultate, înainte fiind doar creştină de an (adica mergeam la biserică doar de Paşte şi de Crăciun). 

E minunat să simţi că nu eşti singur şi că poţi primi ajutor atunci când simţi că nu te mai poţi descurca şi nu mai găseşti putere pentru asta.

Luiza-Alexandra, Bucureşti

 

Leave a comment