RSS

Un pas spre Dumnezeu

14 Mar

Sf%20Efrem%20cel%20Nou%201b[1]Sfântul Mucenic Efrem cel Nou este cel care m-a ajutat şi anul acesta să să iau examenele la liceu. Anul trecut rezultatele obţinute au fost excelente şi ştiam că şi anul acesta Dumnezeu se va milostivi şi mă va lumina pentru rugăciunile Sfinţilor Săi.

Dar mai întâi să vă spun şi eu prin ce ispite am trecut anul acesta şi cum Dumnezeu mi-a dat putere să le biruiesc. La Engleză aveam posibilitatea să fac rost de subiectele ce urmau să fie date, dar Îngerul meu păzitor, prin glasul conştiinţei, m-a atenţionat că acest lucru nu ar fi creştinesc.

Oare Dumnezeu se odihneşte în elevii care copiază? Sau în profesorul care îi lasă să o facă? Copilul se amăgește că ia note bune uşor, iar proful speră că poate primeşte şi el ceva. Dar niciunul nu se află în Adevăr în acel moment. ”Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţă”.

Povăţuită fiind de Duhul Sfânt şi de rugăciunile Sfântul Efrem, care este ocrotitorul meu încă de când l-am descoperit anul trecut, sau mai bine zis de când el s-a milostivit să mă ajute, am decis să nu copiez sub nicio formă. Aveam de recapitulat în două zile materia de un an la Engleză (analiza textelor). Ştiam în mare despre ce era vorba, dar chiar şi în timpul anului nu m-am simţit extrem de pricepută sau atrasă de subiect.

Dumnezeu a rânduit că în prima zi de învăţat să intru pe un site ce conţinea răspunsuri model ale studenţilor ce au dat un examen asemănător şi care au luat note bune. Acolo nu erau doar comentariile lor, dar şi baremul şi comentariile profesorilor din comisie.

Am reuşit în două zile să îmi întocmesc planuri pentru eseurile ce urma eu să le scriu la examen şi să îmi recapitulez toată materia. Am făcut acatistul Sfântului Efrem în fiecare dimineaţă (am avut 4 examene) în drum spre şcoală. iar la examenul de Engleză am scris 6 pagini în total în loc de 4 (în medie). Ideile veneau încontinuu, nu se mai opreau şi nu aveam destul timp să le scriu pe toate.

Dragi elevi şi studenţi, la Dumnezeu totul este cu putinţă! Desigur, şi tu trebuie să te osteneşti şi să arăţi că îţi doreşti să înveţi şi să înţelegi! Nici nu se pune problema să nădăjduieşti că vei ştii la examen dacă tu te-ai rugat fără că să fi deschis o dată înainte caietul.

Iar nici cei ce au învăţat să nu creadă că vor putea face ceva fără îngăduinţă Domnului. De multe ori mi s-a întâmplat să cunosc materia pe dinafară. dar la examen să nu mă pot concentra; să greşesc din neatenţie şi după să mă panichez. 

Cu ruşine mărturisesc că am amânat să scriu acest post din trândăvie deşi îi făgăduisem Sfântului să mă ocup cât mai repede de asta. Tare m-a mustrat conştiinţa că m-am lenevit deşi Sfântul într-o clipă, doar de suspin şi vine, mă ajută mereu la orice. Acum când am intrat pe site, mi-a stat inima când am văzut câte mărturii ale studenţilor s-au scris; şi câtă bucurie am aflat văzând ajutorul dat tuturor de Sfânt! Slavă Lui Dumnezeu!

Rugaţi-vă Sfântului Efrem, marele făcător de minuni, care abia aşteaptă să îi cerem ajutorul şi să mijlocească pentru noi să fim luminaţi de Duhul Sfânt. Dar nu uitaţi să faceţi şi voi un mic pas că Domnul să îi facă pe restul nouă.

Alexa V.

 
Leave a comment

Posted by on 03/14/2015 in Sfântul Efrem cel Nou

 

Leave a Reply

 
