RSS

M-a ajutat să iau cât i-am cerut

20 Feb

Aș vrea să dau și eu mărturie despre ajutorul pe care l-am primit din partea Sfântului Efrem cel Nou.

Despre acest sfânt am aflat în primul an de facultate, de la o tânără din ASCOR, care ne-a vorbit despre viața, pătimirea și minunile din zilele noastre ale Sfântului Efrem. De la început am prins drag de el și de multe ori îi ceream ajutorul la vremea examenelor și în momente de nevoie, fie pentru mine, fie pentru alții. L-am pomenit în rugăciuni doi ani de-a rândul alături de alți sfinți, fără să fi știut sau să fi citit mai multe despre minunile care le săvârșește acest Mare Mucenic al lui Hristos.

În ultimul an de facultate, prietena mea cea mai apropiată începuse să aibă mare râvnă către Sfântul Efrem și îl pomeneam de multe ori în discuțiile noastre, ca și cum am vorbi despre un prieten. Prin voia Bunului Dumnezeu, am început să mă rog cu mai multă credință sfântului și am simțit cum în multe situații am primit ajutor.

Sf%20Efrem%20cel%20Nou%201b[1]Îl rugam mult să mă ajute la examene, fiind ultima sesiune, iar eu eram destul de agitată pentru că nu apucasem să termin licența. Am avut o restanță la cel mai greu examen, din primul semestru și îmi era tare groază ca nu cumva să am restanță și în cel de-al doilea semestru și să nu pot intra în examenul de licență.

Se pare că Domnul voia să îmi arate ceva, așa că la sfârșitul sesiunii aveam restanță la ambele examene ale aceleiași materii, din primul și din al doilea semestru. Țin neapărat să pomenesc de faptul că această materie mi se părea inutilă și foarte greu de învățat. Exprimările dificile și materia greu de „digerat”, mă făceau să cred că nu voi reuși să termin cu bine acest an universitar. L-am rugat pe Bunul Dumnezeu să-l lase pe sfântul Efrem să îmi vină în ajutor și să mă lumineze, să pot învăța. Sfântului Efrem îmi plângeam deseori necazul, crezând că ceea ce îmi este mie cu neputință, cu siguranță sfântului va fi cu putință.

Astfel, cu ajutorul colegei mele de apartament, am reușit să mă pregătesc pentru restanța din semestrul al doilea și să înțeleg cât de cât materia. La examen, am primit subiect din capitolul pe care l-am știut cel mai bine. Am fost sigură că Sfântul Efrem mi-a văzut durerea și pentru rugăciunile unor prieteni buni și pentru cele ale duhovnicului meu, s-a milostivit de mine neputincioasa și neștiutoarea.

Am uitat să amintesc că sunt o fire mai răutăcioasă și îl judecam aspru pe prietenul meu, care din cauza neputinței sale, avea câteva restanțe. Îl tot necăjeam, zicându-i că nu învață și din acest motiv nu promovează. Dar, după ce am avut și eu restanțe la materia la care simțeam că nu pot, nu că nu vreau să învăț, am înțeles că Domnul m-a smerit puțin prin eşecul la aceste examene.

Pentru restanța rămasă din primul semestru, simțeam că puterile m-au lăsat și că oricât mă străduiesc, nu voi putea să rețin nimic. Îmi doream să primesc un subiect la care să pot scrie chiar dacă nu aș fi citit materia respectivă și i-am cerut sfântului să mă ajute să iau nota minimă de promovare, adică 5.

Exact așa s-a întâmplat. Am primit subiect dintr-un capitol pe care nici măcar nu-l citisem și l-am rezolvat doar din amintirile din primul semestru. Sfântul ma ajutat să iau cât i-am cerut. Dacă din milostivirea Lui Dumnezeu am reușit să intru în examenul de licență, mai trebuia să termin lucrarea și să promovez examenul scris de licență.

Și ca să văd că nimic nu e întâmplător, sfântul Efrem a vrut să mă încredințeze de ajutorul său. Am primit în dar de la niște prieteni, cu ocazia absolvirii, cartea cu minuni ale sfântului Efrem cel Nou. După ce am citit cartea, eram așa de impresionată de pătimirea și minunile sfântului, încât i-am făgăduit ca la finalul acestui drum, o să dau și eu mărturie despre ajutorul pe care l-am primit. Citisem pe o pagină de internet că sfântul se pricepe și la calculatoare, dar mi se părea puțin exagerat. Aveam să mă conving și de acest lucru, când îmi pregăteam prezentarea pentru examenul oral de licență. Ajunsesem la ultimul slide al prezentării când calculatorul s-a blocat și nu răspundea la nicio comandă. Mi-am cerut iertare pentru necredința mea și l-am rugat pe sfântul să mă ajute și să nu mi se șteargă ceea ce scrisesem. După un mic test și un acatist către sfântul Efrem, calculatorul și-a revenit, iar prezentarea era intactă. Cu puțină osteneală și cu ajutor din partea Maicii Domnului, a sfântul Efrem cel Nou, a cuvioasei macii noastre Parascheva și a altor sfinți, am reușit să iau o notă foarte bună, care, pe mine, m-a surprins.

Îi mulțumesc Bunului Dumnezeu pentru grija ce mi-o poartă și pentru ajutor care mi-l oferă prin sfinții Lui mult iubiți. Minunea pe care a săvârșit-o sfântul meu drag Efrem, nu este una impresionantă, dar simt că m-a apropiat mai mult de Dumnezeu și că-L simt prezent în viața ea. Știu, simt, că Sfântul Efrem cel Nou este cel care a mijlocit pentru mine înaintea Dumnezeului nostru. Iar pe acest minunat mucenic, de care m-am lipit cu sufletul, îl cinstesc ca pe un prieten prezent în viața mea, fie în bucurie, fie în durere. Să mă ajute Domnul să nu uit niciodată ajutorul dat prin Sfântul Efrem cel Nou.

Nu-mi rămâne decât să cânt: „Minunat este Domnul întru Sfinții Lui !”

M., Cluj-Napoca 2014

 
Leave a comment

Posted by on 02/20/2015 in Sfântul Efrem cel Nou

 

Leave a Reply

 
