RSS

Dezamăgită de note

18 Feb

sfantul efremSă nu uităm niciodată de minunile săvârșite de Sfântul Efrem în viața noastră. Este printre puținii sfinți de la care am simțit pace sufletească și că îmi este alături, deși cu toții ne sunt. Îl am în suflet pentru toate minunile pe care le-a săvârșit în viața mea.

Prima minune a fost atunci când am avut examenul de licență, în vara aceasta. Menționez că am fost foarte, foarte stresată, deoarece aveam nevoie de nota maximă, având în vedere că ai mei nu își prea permit să îmi plătească chiria la apartamentul pe care urma să îl închiriez. Așadar, aveam nevoie să iau notă mare pentru a prinde cămin și eventual bursă. La facultatea la care sunt, în fiecare an se ia foarte rar nota 10, așa că eram mereu profund dezamăgită de note, deși învățam cât puteam.

În timpul examenului, profesorii făceau diverse glume, unele răutăcioase, mi-au pus diverse întrebări, printre care unele ce nu țineau de tema de licență. Când am ieșit de la prezentare am fost profund dezamăgită, am plâns toată ziua și nu mai reușeam să mă mai calmez. Așa că am mers la Cuvioasa Parascheva și am citit acatisul Sfântului Efrem și al Sfântului Vasile. A doua zi, am primit rezultatele. Minunea s-a întâmplat, am luat 10. Am prins și cămin și bursă.

Cea de-a doua minune mi s-a întâmplat astăzi, când am avut un examen important. A fost un examen oral, deşi până acum doamna profesoară îl dădea în scris. Pot spune că dânsa are un mod de a se exprima foarte ciudat, datorită căruia, practic, nu înțelegi niciodată ce vrea de la tine. Eram la fel de stresată, m-am rugat la Sfântul Efrem să mă ajute. Când mă rog lui, simt că este lângă mine. Am fost foarte liniștită în timpul examenului, iar nota luată a fost 10.

Mulțumesc pentru tot Sfinte Efrem. Mulţumesc că ne ești aproape în fiecare moment, deși suntem doar niște păcătoși ce nu merităm nimic!

Carmen

 

2 responses to “Dezamăgită de note

  1. Daniel

    02/22/2015 at 11:56 AM

    Am o intrebare. De ce te-ai rugat Sf. Efrem sa te ajute la examen si nu Mantuitorului Iisus Cristos?

     
  2. celajutat

    03/14/2015 at 6:35 PM

    Un raspuns posibil:
    Dumnezeu doreste ca omul sa ajunga sfant (”Fiti sfinti” – 1 Petru 1, 16), iar Dumnezeu asculta de sfintii lui (Prin sfinții care sunt pe pamantul Lui, minunata a facut Domnul toata voia intru dansii – Ps. 15,3).
    Deoarece Duhul Sfant viaza in Biserica noastra Ortodoxă si ne descopera pacatele noastre, noi simtim rusine si ne aflam fara indrazneala înaintea Mantuitorului nostru Iisus Hristos, de aceea, indraznim mai mult la sfintii Domnului ca ei sa ceara pentru noi ceea ce dorim (Caci mult poate rugaciunea staruitoare a dreptului – Iacov 5,16).
    Vazand smerenia noastra (caci cu toate ca stim si noi cat ne iubeste Domnul Hristos si ca doreste sa cerem de la El tot ce avem nevoie, totusi noi ne socotim nedemni de a-i mai cere favoruri, destul ne este ca ne ingaduie sa facem umbra pamantului si ca ne mai rabda), Domnul nostru implineste cererile noastre trimise prin sfinti deoarece si sfintii au ascultat de Domnul atat timp cat ei au trait pe pamant.
    Iar pe noi acest lucru ne fereste foarte mult de mandrie atunci cand rugaciunile noastre se implinesc, caci nu pentru dreptatea noastra am primit ceva bun pe pamant, ci pentru dragostea lui Dumnezeu trimisa prin cei dragi Lui.

     

Leave a Reply

 
