RSS

”Întru adormire lumea nu ai părăsit”

14 Oct

maicadomnului2-1Pe data de 21 iulie am susținut examenul de titularizare. M-am pregătit vreme de două săptămâni, dar nu prea reușeam să mă organizez și nici să rețin mare lucru. Cu o noapte înainte de examen, nu am reușit să dorm decât vreo oră sau două din cauza temerilor.

În timpul examenului nu mai aveam puterea nici să mă concentrez și nici râvnă să mai scriu. Două subiecte nu le-am tratat deloc, iar pentru celelalte două am avut ajutor din partea Maicii Domnului. Îmi amintesc că înainte de examen am văzut la un alt candidat la concurs iconițe cu ea și cu Părintele Arsenie Boca. Mă gândeam că eu deja îmi lăsasem lucrurile pentru a fi duse într-o încăpere separată (nu aveam voie cu genți sau alte obiecte înafară de cele de scris) și m-aș fi bucurat și eu să am înaintea mea o iconiță.

Examenul nu începuse încă, toți așteptam subiectele. După aceste gânduri, a venit la mine o prietenă ca să mai vorbim pentru a nu fi copleșite de stres. Atunci, i-am spus despre dorinţa mea despre iconițe. Mi-a spus: „Și eu am – cu Sfântul Efrem și cu Maica Domnului. Pe care o vrei?”. Nu eram prea hotărâtă, dar i-am răspuns cu multă bucurie: „Cu Maica Domnului”. În scurt timp, aveam să îmi așez înaintea mea o iconiță a Maicii Domnului Floarea neveștejită. În general, nu prea îmi plac icoanele rusești, dar foarte multă mângâiere mi-a adus aceasta pe care am primit-o.

În timpul examenului, i-am cerut de mai multe ori ajutorul, mai ales că eram pe cale să renunț să mai scriu, văzând cât de greu mă descurc. Subiectele nu erau grele, dar eu nu învățasem destul și eram sfârșită de oboseală. În cel mai greu moment, aproape mi s-a părut că mă cert cu Maica Domnului: „Trebuie să ajuți! Nu se poate să nu-ți fie milă!”. Mai aveam o oră și am început să scriu cu viteză al doilea subiect la care mai știam ceva și îmi notasem pe ciornă, dar nu reușeam să sintetizez informația și să leg ideile. Am terminat în ultimul moment, dar cel puțin mă ferise Maica Domnului de mâhnire – m-aș fi mâhnit teribil dacă aș fi renunțat și sigur mă ținea deznădejdea mult timp…

Mi-am dat seama din nou de blândețea și ocrotirea Maicii Domnului la sfârșitul săptămânii când am primit rezultatele. Am luat 5.01. Cu toate acestea, timpul așteptării n-a fost deloc chinuitor din mai multe motive: îmi imaginam că voi lua 6 sau 7 (așa mă și lăudam când eram întrebată), am fost plecată în satul bunicilor și aici m-am bucurat de frumusețea naturii, de odihnă, de simplitatea oamenilor. Când m-a sunat o prietenă să-mi spună rezultatul, a făcut-o cu multă delicatețe: „Nu ai luat notă mare, dar l-ai luat. 5, 01”. Aflasem apoi că unei colege i s-a anulat lucrarea dintr-un motiv absurd: scrisese titlul disciplinei cu litere mici și nu majusculă așa cum ni se cerea.

Oamenilor cărora m-au întrebat apoi în cursul zilei, le spuneam ce am făcut și, spre uimirea mea, toți mă încurajau (inclusiv rudeniile din partea cărora aveam cele mai mari emoții). Un verișor mi-a spus: „Oh, îmi pare rău… Iartă-mă, dar totuși nu pot să te felicit”. Apoi peste o oră, a venit o fată, care nu reușise să ia examenul; în smerenia ei, ea mi-a spus: „Felicitări!”. Încurajările n-au încetat nici a doua zi când o altă prietenă mi-a povestit de o cunoștință de-a ei care a dat de două ori acest examen și l-a luat abia a treia oară, apoi aflasem de o altă prietenă care nu a fost admisă la Medicină, după ce învățase mai bine de 3 luni.

Ana-Maria, Cluj Napoca

 

 
Leave a comment

Posted by on 10/14/2014 in Maica Domnului

 

Leave a Reply

 
