RSS

Sfinţii mă ajută la Facultatea de Medicină

23 Sep

De când am aflat despre viaţa şi minunile Sfântului Efrem cel Nou, am simţit ajutorul lui necontenit în viaţa mea şi a familiei mele. Cartea cu viaţa şi acatistul Sfântului Efrem le-am cumpărat cu puţin timp înainte de începerea clasei a XII-a şi apoi în perioada în care m-am hotărât să urmez Facultatea de Medicină.

sf-efrem-cel-nouEra un an destul de greu pentru mine, trebuind să mă pregătesc atât pentru Bacalaureat, cât şi pentru Examenul de Admitere, dar nădăjduiam în ajutorul lui Dumnezeu, al Maicii Domnului, al Sfântului Efrem, al Sfântului Luca al Crimeii şi al Sfântului Iosif cel Nou de la Partoş, cărora mă rugam să trec cu brio.

Astfel, la proba la alegere (cea a profilului) din cadrul examenului de Bacalaureat, eu m-am decis pentru Chimie organică. Doar eu şi cu încă două colege făcusem această alegere, iar în ziua examenului când am terminat de scris toate trei eram debusolate, întrucât la problemele pe care le-am avut de rezolvat fiecare avea alt rezultat. Când am ajuns acasă, i-am povestit mamei acest lucru, iar ea m-a sfătuit să mă rog Sfântului Efrem să meargă el să corecteze lucrarea.

Şi chiar aşa a fost. Cu siguranţă Sfântul a fost cel care a corectat-o, întrucât nota 9.65 îmi arăta faptul că, profesorii corectori mi-au scăzut din punctajul maxim doar greşelile de calcul. Sfântul Efrem şi Sfântul Luca m-au ajutat şi la examenul de Admitere. Astfel, am reuşit să intru la buget la Facultatea de Medicină.

120717_sfantul-luca-crimeei-2Tot cu ajutorul sfinților am reuşit să termin cu brio anul I de facultate. Sfântul Efrem m-a ajutat foarte mult la examene. De fiecare dată când îmi doream să-mi pice un anume subiect, pentru că mi se părea mai uşor, Sfântul îmi îndeplinea dorinţa. Până şi colegii se mirau când au văzut că exact ceea ce îmi doream, aceea îmi şi pica.

De asemenea, la Biochimie – materia de care tuturor studenţilor le e frică, întrucât este destul de grea, iar profesorul cu care a făcut seria mea este foarte exigent, Sfântul Efrem m-a ajutat şi am luat nota 10, deşi mie mi se părea imposibil acest lucru, deoarece fusese foarte greu şi nu eram sigură pe nimic din ceea ce scrisesem, întrebările fiind puse în aşa fel încât să nu îţi dai seama care e răspunsul corect.

Tot la această materie, Sfântul şi Maica Domnului m-au ajutat în mod vizibil la examenul practic. Astfel, în al doilea semestru la examenul practic la Biochimie mi-a picat un subiect pe care îl stăpâneam foarte bine. Profesorul, văzând că la teorie mă descurc (ştiam toate valorile şi definiţiile pe de rost) mi-a pus la final, înainte de a începe determinarea de glicemie, o întrebare de gândire, al cărei răspuns nu era în carte, nu ni-l spusese nici la curs, era însă ascuns într-una dintre definiţii. Iniţial, când mi-a pus întrebarea n-am ştiut ce să-i răspund şi mă şi vedeam picând acel examen.

În gândul meu mă rugam Maicii Domnului şi Sfântului Efrem să mă ajute în acel moment dificil. Ajutorul nu a întârziat să apară, întrucât într-o clipă parcă cineva mi-ar fi pus în gând răspunsul corect şi astfel am reuşit să iau şi acel examen cu notă mare. Când i-am povestit mamei cum a decurs examenul, ea mi-a spus că tocmai la ora la care profesorul mă asculta, ea citea acatistul Sfântului Efrem pentru mine (ea nu ştia la ce oră o să-mi vină mie rândul să intru în sala de examen). Şi aşa, Sfântul, la cererea mamei, mi-a deschis mintea ca să ştiu să-i răspund profesorului la acea întrebare.

Aşadar, după cum se poate vedea, Sfântul Efrem, Maica Domnului şi toţi Sfinţii la care m-am rugat, în special Sfântul Luca al Crimeii, Sfântul Iosif cel Nou de la Partoş, Sfântul Pantelimon, Sfânta Muceniţă Elisabeta, Marea Ducesă a Rusiei, Sfântul Nectarie şi Sfântul Ioan Rusul m-au ajutat enorm atât pe mine, cât şi pe toată familia mea. Şi pe sora mea au ajutat-o foarte mult la şcoală şi atunci când era bolnavă. Astfel a reuşit să ajungă şi la Olimpiada Naţională la Limba Română, deşi nu ne-am fi închipuit niciodată aşa ceva.

În acest sens pot spune că Sfinţii sunt mereu lângă noi gata să ne sară în ajutor ori de câte ori le cerem şi nădăjduim în ajutorul pe care doar ei, mijlocind înaintea lui Dumnezeu pentru noi, ni-l pot oferi.

Roxana, Timişoara

 

Leave a Reply

 
