RSS

Parcă cineva îmi şoptea la ureche răspunsurile

23 Sep

sf-efrem-cel-nou_0Sfântul Efrem cel Nou a devenit Sfântul meu de suflet în urmă cu aproximativ un an şi jumătate, când şi-a făcut simţită tot mai mult prezenţa în viaţa mea. Atunci am avut examen la Școala de şoferi, examen pe care l-am luat cu bine mulţumită rugăciunilor pe care el le-a înălţat înaintea Împăratului Slavei.

Tot atunci am primit o cărticică cu Acatistul şi Paraclisul Sfântului, dar şi o bucăţică din veşmântul de pe Moaştele sale. Într-o seară, când mă întorceam de la meditaţii, am pierdut bucăţica de veșmânt. Apoi au urmat lacrimi de supărare şi deznădejde. Dimineața urma să merg la şcoală. Mama mea avea ceva de rezolvat în oraş, aşa că totul a decurs ca de obicei, doar cu o exceptie.

În dimineaţa aceea, o doamnă destul de în vârstă s-a aplecat şi a ridicat ceva de pe jos. Vazând-o, mama mea s-a gândit imediat la bucata de veşmânt pe care am pierdut-o. Aşa că, îndrăznind, a întrebat-o ce a găsit. Răspunzând, buna doamnă i-a spus că a găsit o cruciuliţă.

Într-adevăr, în interiorul acelei cruciuliţe, pe care doamna i-a înapoiat-o mamei mele, se afla bucăţica de veşmânt a Sfântul Efrem cel Nou. Probabil că l-am scăpat din buzunar într-un moment de neatenţie. Bucuria pe care am simtit-o in pauză, când mama mi-a dat telefon să-mi spună că a găsit bucata de veşmânt pierdută, nu o pot descrie în cuvinte.

De când mi-am recuperat bucăţica de veşmânt au trecut luni bune, luni în care îmi imploram Sfântul să-mi ajute cu Admiterea la Medicina. Eram foarte agitată, pentru că nu mă puteam închipui făcând altceva în afară de medicină, iar varianta cu ,,Dacă nu intri, poţi rămâne un an acasă şi pe urmă încerci din nou“ nu suna prea bine.

Aşa încât, cu cât se apropia admiterea, eu mă asemănam tot mai mult cu o bombă cu ceas. Dar… într-o noapte, l-am visat pe Sfântul Efrem cel Nou într-o încăpere destul de spaţioasă, părând să lumineze întregul loc. M-am trezit cu gândul că pe mine mă luminează Sfântul, că încăperea era sufletul meu. Am prins curaj şi am primit bună nădejde că Dumnezeu mă va ajuta să fiu în locul în care trebuie să ajung şi,  indiferent de rezultat, El va fi cu mine.

Am trecut cu bine peste Bacalaureat datorită milosteniei lui Dumnezeu. Apoi, a urmat admiterea. Parcă acum sunt pe scările care duc spre intrarea în sala de examen. În spatele meu era o mare de oameni, candidați pentru Examenul de Admitere şi părinţi gata să-şi susţină copilaşii. Nu cred că realizam atunci că eram 10 pe un loc. Am intrat în sala de examen, s-au împărțit subiectele, m-am apucat de rezolvat şi parcă cineva îmi şoptea la ureche răspunsurile la întrebările de care nu eram sigură. Până când s-au afişat rezultatele am avut emoţii destul de mari. Dar, când am primit un telefon de la verişoara mea care îmi spunea că s-au afişat rezultatele şi că eu sunt admisă cu 9.70, bucuria a fost imensă.

Acum îi mulţumesc Sfântului Efrem cel Nou că a mijlocit pentru mine, împreună cu ceilalţi sfinţi bineplăcuți Domnului şi că, datorită rugăciunilor lor sunt studentă. Le mulţumesc şi pentru faptul că s-au rugat pentru mine să primesc loc într-un cămin bun, aşa încât am fost repartizată la cel mai bun cămin din oraş.

Dacă ne rugăm cu credinţă, toate rugăciunile se împlinesc, pentru că, așa cum spunea Părintele Arsenie Boca, Dumnezeu îl iubeşte pe cel mai mare păcătos mai mult decât este El iubit de cel mai mare sfânt. Dumnezeu să ne ocrotească şi să ne binecuvânteze vieţile, ca să putem păşi pe cele mai înalte culmi, fiind ținuți în palma Lui cea Sfântă.

Denisa Elena

 
Leave a comment

Posted by on 09/23/2014 in Sfântul Efrem cel Nou

 

Leave a Reply

 
