RSS

1500 de dolari în loc de 100

22 Sep

sfantul_ierarh_ioan_maximovici_arhiepiscop_de_shanghai_si_san_francisco_2În primăvară, fiul meu, licean, a aplicat pentru o Școală de vară la o renumită universitate americană. A fost acceptat cu bursă, ceea ce însemna că trebuia să ne facem griji doar pentru biletul de avion şi ceva bani de buzunar. A doua zi după ce am lansat întrebarea în privinţa cheltuielilor de călătorie, am şi primit răspunsul dorit din partea unei fundaţii; cât despre banii de buzunar, cineva foarte apropiat s-a oferit să ne trimită.

Au trecut lunile, mai erau doar câteva zile până la plecarea fiului meu, încă nu primisem banii de buzunar, dar mai multe griji îmi făceam pentru că nu reuşisem în acest timp să-i cumpăr decât vreo 3 tricouri şi o pereche de pantaloni scurţi. Hainele pe care le avea erau cam mici şi cam uzate şi aş fi vrut să ştiu că în luna care urma nu va duce lipsă şi nu se va simţi ruşinat.

Şi iată-mă în duminica de dinaintea plecării, în biserică, gândindu-mă: „Doamne, copilul a făcut ce a trebuit, cei de la Universitate i-au dat bursă, cei de la fundaţie i-au dat bani de avion, o să primească şi nişte bănuţi de buzunar, iar eu n-am fost în stare să-i cumpăr nici strictul necesar“. Şi gândindu-mă aşa, am tot plâns pe înfundate, încât până la urmă femeia din faţa mea s-a întors şi cu blândeţe mi-a spus să nu mai plâng, că o fac şi pe ea să plângă. Nu eram foarte îngrijorată, în cele din urmă s-ar fi dus şi aşa, dar mă durea sufletul şi pentru el, şi pentru neputinţa mea.

Nu ştiu cu cine am vorbit mai întâi, sigur i-am spus şi Sfântului Efrem, care ne-a ajutat de mai multe ori, şi Sfântului Nicolae darnicul, şi Sfântului Ioan Maximovici, ale cărui moaşte sunt la San Francisco, acolo unde se află Universitatea ce organiza Școala de vară. Şi sigur, şi Maicii Domnului!

A doua zi, luni, am primit banii de buzunar. N-au fost 100 de dolari, aşa cum îndrăznisem să cer cui ni-i promisese, ci 1500! Nu-mi venea să cred! Slavă lui Dumnezeu, care ne-a făcut aşa daruri!

Lucreţia

 

Leave a Reply

 
