RSS

Să încerc și eu…

12 Aug

Bună! Am dat peste acest blog înainte de examenul pentru permisul auto. Era a doua oară când îl dădeam. Dacă la examenele în scris, am o oarecare încredere… Aici era vorba și de controlul emoțiilor, gestionarea mișcărilor, dar și a atenției.

Mă simțeam și rău, eram răcită și nu aveam nicio speranță că îl voi lua. Navigând pe internet, am găsit acest blog și am citit cu bucurie mărturiile de aici… Și mi-am zis să încerc și eu.

Am citit Acatisul Sfântului Efrem cel Nou, iar a doua zi am luat examenul la limita de puncte de penalizare. Polițistul a fost indulgent. Urma să stau pe post de martor și am trecut cu mașina pe lângă o biserică din oraș. Atunci am simțit brusc că datorez în întregime această reușită Sfântului Efrem cel Nou. Am simțit deodată o bucurie și o liniște, nu îmi venea să cred cât de clare îmi erau lucrurile în minte: da, chiar m-a ajutat, deși îi ceream pentru prima dată ajutorul. 

Acum, la examenul de bacalaureat, am avut foarte mari emoții. Dar am primit ajutorul lui Dumnezeu din nou. Mărturiseac că nu sunt un exemplu de bună creștină… Nici nu știu cum de am meritat să primesc atât de mult ajutor. M-am rugat Sfântului Efrem cel Nou, Sfântului Ioan Rusul, Sfântului Fanurie și Sfintei Maria Egipteanca. 

Am simțit ajutorul lor nemăsurat. Dacă vă puteți închipui, la română am învățat toate operele în ultima săptămână. În capul meu era un amalgam de cunoștințe adunate în dezordine. Dar, în dimineața examenului am început să citesc fix eseul pentru poezia Luceafărul – exact ce am avut la examen. Am luat 10. 

M-au ajutat și la celelalte probe, la matematică mi-am dat seama că am greșit un sub punct întreg și l-am corectat înainte de a da foaia. Am luat 9,85. Iar la biologie 9,6. Eu sunt o fire aeriană, neatentă și emotivă, dar cu ajutorul lui Dumnezeu am reușit să obțin aceste rezultate.

În final, aș vrea să vă povestesc cum m-am decis să aplic la UMF Iași. Vara trecută eram foarte indecisă în legătură cu alegerea unei facultăți. Medicina era una din opțiuni, dar nu eram deloc sigură, voiam ba drept, ba politehnică, ba medicină.

Am fost până la Iași cu ai mei. Am mers și la Mitropolie, la Sfânta Paraschiva. M-am rugat ei să mă ajute să fac o alegere corectă. După acea vizită, am simțit pur și simplu că asta vreau să fac. Vreau să fiu medic. Acum mai am un mare hop de trecut – admiterea. 

Tot ce vreau să vă zic e că Dumnezeu ajută și pe cel mai deznădăjduit și cel mai păcătos…tot ce trebuie să faci e să speri și să te rogi. Doamne ajută! 

R. R., Piatra-Neamț

 

One response to “Să încerc și eu…

  1. Ada

    09/07/2014 at 4:26 PM

    Sfanta Parascheva este o Minune pentru noi cei pacatosi. De cand am descoperit-o sau mai bine zis m-a descoperit nu am cuvinte pentru a descrie toata iubirea si binecuvantarea pe care le-a adus vietii mele. Cu ajuyotul harului si iubirii Sfintei mi s-a indeplinit cea mai mare dorinta si pentru asta ii voi aduce multumire in fiecare zi! Rugati-va Ei pentru ca este mult milostiva si ajutatoare

     

Leave a Reply

 
