RSS

Aveam senzația că pic la fiecare examen în parte

02 Aug

Sunt studentă la facultatea de litere, o facultate unde se face multă carte – cei care au trecut prin ea o să mă înţeleagă mai bine. Vreau să vă vorbesc în câteva rânduri despre măreţia Sfântului Efrem. Dacă prima sesiune am considerat-o grea, pentru a doua nu mai există termen de comparaţie.

Dezamăgirea a venit chiar de la primul examen, unde, deşi am învăţat, profesoara m-a picat. Nu-l consideram cel mai greu examen, știam că urmează altele care păreau imposibile. Toată nădejdea mi-am pus-o în Maica Domnului și în Sfântul Efrem cel Nou. Înaintea fiecărui examen făceam paraclisul sfântului. Aveam senzația și presimțirea că pic la fiecare examen în parte… însă lucrurile nu stăteau tocmai așa.

Examenele le-am trecut cu note de 10, 9, 8 și un 6. Însă marea problemă era că la fiecare examen în parte îmi pica un subiect la care nu mă așteptam, un subiect pentru care fie nu am învățat extrem de bine, fie ne-a scos profesorul din programă, dar ne-a dat la examen. Pățaniile astea m-au aruncat într-o stare jalnică, într-o stare de deznădejde.

Ajutorul lui Dumnezeu și al sfinților săi era vizibil (deși nu eram în temă, scriam din amintiri și din bagajul de cunoștințe acumulat în toți anii de școală), dar frica era mai mare. Ultimul examen era la Istoria literaturii române, o materie grea cu un profesor sever.

Învățam zi și noapte, iar în pauze îl rugam pe Sfântul Efrem să mă ajute ca măcar la un examen să-mi pice ceva ce știu mai bine. Așa s-a și întâmplat: într-un final, am susținut și eu un examen la care subiectele sa fie exact cele pe care le-am învățat mai mult, le-am repetat și pe care am pus accentul.

Alături de foi și pix, mi-am pus în geantă și cărticica cu Sfântul Efrem, la care m-am rugat și în timpul examenului – rezultatul a fost 8. Anul acesta a fost foarte greu, însă faptul că l-am trecut și că am obținut note la care nu mă așteptam se datorează în totalitate lui Dumnezeu, Maicii Domnului, Sfântului Efrem Cel Nou și tuturor sfinților. În concluzie, Dumnezeul nostru este Dumnezeul minunilor, care își arata marea Sa iubire și putere prin sfinții Săi!

Elicutza

 

Leave a Reply

 
