RSS

După un eșec, rugăciunea aduce biruință

16 Jul

2235623Sunt la facultatea de Farmacie, anul I şi am trecut prin ultima sesiune din acest an! Examenele au fost foarte grele şi solicitante, iar materia de bază în primii ani este Chimia, la care eu nu sunt foarte bună. Am avut de curând examen la Chimie anorganică la care e destul de greu să treci, având şi un domn profesor destul de sever.

Ca să promovez acest examen trebuia să obţin în examen nota 6, deoarece la colocviul de la laborator nu m-am descurcat şi nu am obţinut notă de trecere, dar cu toate astea domnul profesor a hotărât totuşi să ne bage în examen pe cei ce nu am promovat laboratorul. Nu cred că asta e o simplă coincidenţă.

Am avut 6 zile de pregătire pentru acest examen, dar eu nu am putut să învăţ mare lucru deoarece am aflat că am picat un examen la Chimie analitică la care nu mă aşteptam să pic. Mi-am pierdut toată încrederea şi eram convinsă că nu reuşesc, plângeam de multe ori pe zi şi mă rugam Sfântului Efrem cel Nou, Părintelui Arsenie Boca, Sfinților Ioan Rusul, Nectarie şi Maicii Domnului să nu mă lase şi să mă ajute, că nu mai pot, atât de dezamăgită am fost din cauza acelui examen picat, fiind prima restanţă.

Am tot încercat să învăţ pentru examenul ce urma, dar nu reuşeam să memorez mare lucru gândindu-mă aiurea. Am aflat de la colegii mai mari cam ce a dat la examen în anii trecuţi şi am încercat să rezolv măcar acele subiecte şi dacă îmi va pica ceva din ele să am habar.

A venit şi ziua examenului, eram cuprinsă de emoţii şi îmi venea să plâng din orice. Înainte de a ajunge la facultate, am trecut pe la Catedrală să mă rog, mi-am luat inima în dinţi şi am plecat spre examenul vieţii, pot spune – aşa l-au numit şi alţi colegi.

M-am mai liniştit şi mi-am zis că va fi cum vrea Domnul! Am avut 17 subiecte, am încercat să scriu la fiecare câte ceva, să nu las liber. Unele subiecte erau chiar din cele ce le rezolvasem, nu îmi venea să cred cât ajutor am primit.

Rezultatul urma să-l aflu la numai o zi. În acest timp, stăteam ca pe ace şi mă tot rugam să trec şi de asta. Surpriza a fost că am luat examenul cu nota 6, dar nu voiam mai mult de 5, ținând cont că nu aveam laboratorul promovat.

Aşadar, am avut, cred, 7 în examen şi mi-a scăzut ceva de la laborator pentru că ţinea cont şi de el. Când am văzut, am izbucnit în plâns şi am mulţumit sfinţilor, nu mă puteam stăpâni. În acest timp, s-au rugat pentru mine mama şi duhovnicii noştri.

Totul se întâmplă cu rost, căci după ce am primit vestea tristă, m-am rugat mai mult şi poate aşa vrea Dumnezeu, ştie El de ce a vrut să se întâmple aşa! Rugaţi-vă şi aveţi răbdare!

O.V

 

Leave a Reply

 
