RSS

Singura restanţă… cel mai mare învăţător

11 Jun

Singura restanţă pe care am avut-o în toată facultatea pot spune că mi-a rămas în suflet… şi am ajuns în urma ei la concluzia că, într-adevăr, nimic nu este întâmplător.

După un semestru întreg de participat la cursuri, laboratoare pentru care am rezolvat şi o mulţime de teme, m-am trezit înaintea examenului că nu înțeleg nimic din toată materia. Eram pur şi simplu neputincios în a înţelege materia, nu ştiam să rezolv aproape nimic din probleme şi asta s-a văzut în nota de 3,95.

Mă mai rugasem şi altă dată pentru examene, dar niciodată ca în felul în care am făcut-o în perioada înainte de restanţă (în situaţii noi, oameni noi). Am reluat materia de la 0 şi, după cum era de aşteptat, am întâlnit de multe ori probleme la care nicicum nu observam soluţia.

67202_sfantul-andreiDar când ajungeam într-un astfel de impas, lăsam învăţatul pentru 5-10 minute de rugăciune către Dumnezeu, Preasfânta Născătoare de Dumnezeu, Sfântul Înger păzitor al vieţii mele, Sfântul Apostol Andrei şi Sfântul Ierarh Andrei Criteanul şi, deşi niciodată nu m-am întors convins cu adevărat că voi primi ajutorul cerut, l-am primit de fiecare dată!

Aşa se face că până la ora examenului tot ceea ce înainte îmi imposibil de înţeles, acum era atât de uşor. Nu-mi amintesc să fi învăţat mai eficient vrodată decât în săptămâna aceea în care pentru orice nu ştiam, ceream ajutor. 

Aşa am învăţat că e adevărat cuvântul Sfintei Scripturi: Cereţi şi vi se va da; căutaţi şi veţi afla; bateţi şi vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, şi celui ce bate i se va deschide (Matei 7: 7).

O situaţie similară s-a întâmplat la examenul de competenţă lingvistică (necesar intrării în licenţă). Am ajuns la exerciţiul în care îmi puneam cele mai speranţe pentru un punctaj mare, dar, de data aceasta nu reuşeam să fac legătura între text şi variantele de răspuns, fiind iar neputincios în a înţelege cerinţele. Am procedat cum învăţasem înainte de restanţă, luând o pauză de câteva minute pe care am acordat-o Domnului, Maicii Sale şi sfinţilor amintiţi mai devreme.

sf-efrem-cel-nouI-am adăugat acum şi pe Sfântul Mucenic Efrem cel Nou (despre care doar auzisem până atunci) şi pe Sfântul Ierarh Nicolae. Am reluat examenul şi, deşi nici acum nu am crezut cu adevărat, am luat chiar punctaj maxim! Sunt convins că aici Sfântul Efrem a avut un rol mare, mă rugasem mult către el după ce citisem mărturisirile de pe blog ale altor studenţi.

De atunci, oricând întâmpin o problemă, dacă îmi întorc puţin gândul către Dumnzeu şi Sfinţii Săi, găsesc rezovare – chiar şi acum scriu după ce, în decursul zilei am primit ajutor în două rânduri în acelaşi chip (în primul caz, chiar trecuseră câteva ore bune de impas, până să-mi aduc aminte că am pe cine să întreb…).

Nici acum, după atâtea dovezi, din păcate, nu pot să cred cu adevărat atunci când cer Domnului, dar iată că El mă ajută de fiecare dată şi astfel capăt nădejde că dacă în aceste lucruri mă întâmpină cu atâta milostivire Domnul, mila Sa mă va urma în toate zilele vieţii mele (cf. Psalm 22: 7).

Slavă lui Dumnezeu!

Vlad-Andrei Fişcă, Cluj-Napoca

 

 

Leave a Reply

 
