RSS

Cu rugăciunea înainte

16 May

Parintele Arsenie BocaAm să vă spun şi eu cât de mult m-a ajutat Părintele Arsenie Boca la examenul de Matematică de acum o săptămână. M-am rugat Părintelui chiar cu o seară înainte de examen şi dimineaţă înainte să plec la şcoală şi asta m-a liniştit şi m-a ajutat extrem de mult.

De multe ori mi s-a întâmplat să învăţ materia şi să ştiu să rezolv problemele, dar stresul şi emoţiile să îmi reducă puterea de concentrare. Cu nădejdea în Domnul nostru Iisus Hristos, cu rugăciunile Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, ale Sfântului Efrem cel Nou, ale Sfintei Cuvioase Parascheva şi ale Părintelui Arsenie Boca am plecat spre liceu. 

Toată lumea era foarte agitată şi am realizat că aşa am fost şi eu la toate celelalte examene din viaţa mea. Toată această împrăştiere a minţii, vorba multă cu colegii sau alte griji şi temeri ne distrag şi cu siguranţă nu ne ajută înainte de test.

De dată aceasta, am simţit nevoia să mă îndepărtez puţin de mulţime şi am aşteptat liniştită să intrăm în sală. Cu rugăciunea în minte am început examenul şi am ştiut să fac toate exerciţiile! Învăţasem şi exersasem destul de mult, dar nădejdea nu mi-o pusesem în munca mea, ci în Dumnezeu, știind mai ales ce uşor este să greşeşti dacă intervine mândria, crezând doar o clipă că poţi face ceva fără Domnul.

Unul dintre exerciţii valora foarte multe puncte şi metoda de rezolvare îmi era cunoscută. Dar rezultatul nu se potrivea cu cel din cerinţă şi după câteva zeci (!!) de încercări, foi întregi de calcule fără sens şi o jumătate de oră pierdută, un sentiment de panică mă cuprinsese. Ce nu mergea? Uitasem să mai spun orice fel de rugăciune şi nu înţelegeam de ce nu îmi iese.

Un gând puternic s-a auzit atunci înăuntrul meu, strigând scurt: „Părinte Arsenie, te rog!”. În câteva secunde m-am liniştit şi uitându-mă din nou peste exerciţiul rezolvat pe zeci de ciorne, am zărit o mică cifra greşită de la începutul unui rând. O greşeală de calcul stricase toate muncă pentru problemă! Corectând-o, am obţinut răspunsul ce se şi potrivea cu cel cerut şi în ultimele minute am reuşit să transcriu tot! 

Îi datorez totul Părintelui Arsenie care a aşteptat doar să nădăjduiesc în el! Slavă Ţie, Doamne, pentru toţi sfinţii pe care ni i-ai dat în dar nouă, păcătoşilor!

La următorul examen, cel de Economie m-am rugat şi Sfântului Efrem cel Nou, al cărui paraclis şi acatist le-am citit cu multă evlavie înainte de a merge la şcoală. 

imagesSimţeam că nu mă pregătisem pe cât aş fi vrut de mult pentru test, dar Sfântul mi-a dat o putere incredibilă şi înainte de a începe examenul am reuşit să recapitulez un capitol întreg foarte important: Macroeconomia. Am făcut asta de-a lungul a 4 ore (ajunsesem mai devreme la şcoală) şi am reuşit să înţeleg anumite părţi pe care înainte nici nu am avut răbdarea să le citesc! Am găsit chiar şi o formulă mai lungă pe care eram sigură că nu o voi folosi în examen.

Am scris-o de 3 ori pe o ciornă, fără un oarecare motiv, dar nu i-am dat importanță după aceea. Dar, surpriza mare a fost că una din problemele care mi-a picat putea fi rezolvată numai cu acea formulă – m-a ajutat Părintele să o reţin, iar răspunsul se potrivea cu cel din grilă!

La alt exerciţiu nu citisem cu atenţie un cuvânt şi dădusem un răspuns greşit. Când am verificat înainte de terminarea testului, acel cuvânt parcă mi-a sărit în ochi şi imediat am corectat! Slavă Ţie, Doamne!

Ceea ce vreau să subliniez este cât de liniştită şi împăcată m-am simţit de la începutul și până la sfârşitul examenului. Sfinţii m-au ajutat să mă pot concentra şi în acelaşi timp să mă smeresc, fără să mă supăr sau să mă întristez dacă nu am ştiut. Ce bine este, Doamne, când ne punem nădejdea în Ţine! „Fără Mine nu puteţi face nimic” (Ioan 15: 5).

Alexandra, București

 

Leave a Reply

 
