RSS

Luminarea minții

21 Mar

Sunt datoare Maicii Domnului, Sfântului Efrem, Sfântului Nicolae și tuturor sfinților care au mijlocit adeseori pentru mine la milostivul Dumnezeu, cu mărturia ajutorului primit la examene.

După ce l-am cunoscut pe Sfântul Efrem și dragostea pe care ne-o poartă, ajutându-ne grabnic, în ciuda păcatelor noastre, am decis să-l iau cu mine la fiecare examen, să-i citesc acatistul și să-l rog să-mi lumineze mintea, și am terminat psihologia cu ajutorul său minunat, integralistă.

Au fost examene foarte dificile uneori, cu multă bibliografie în limba engleză, dar Sfântul Efrem m-a ajutat să pot învăța chiar și când aveam doar două zile la dispoziție, de aceea, notele mari luate i le-am dedicat întotdeauna, spunându-le colegilor mei cât de minunat și grabnic ajutător este acest prieten drag al lui Dumnezeu.

Luminarea mintii

Am intrat la master și am simțit din nou grija pe care Maica Domnului și sfinții ne-o poartă atunci când nu ne încredem 100% în puterile noastre, ci ne străduim să facem cât de bine putem noi ca oameni, dar nu uităm cuvintele Mântuitorului: ”Fără de mine nu puteți face nimic!”.

Prima sesiune a trecut cu bine, am avut însă un ”mic accident” la un examen la care m-am pregătit foarte mult și mă simțeam stăpână pe mine, dar subiectele primite, chiar dacă păreau foarte ușoare, s-au dovedit a fi chiar dificile deoarece nu puteam să-mi aduc aminte decât frânturi.

Și pentru prima dată, uitându-mă la icoana Sfântului Efrem aflată lângă mine pe masă, m-am răzvrătit pentru că nu venea ajutorul său așa cum m-am obișnuit. Eram foarte supărată pe mine, pe faptul că nu puteam să-mi aduc aminte și că simțeam că nu mă voi descurca fără ajutorul Sfântului Efrem, căruia datorită mândriei mele care mă orbea, am uitat să-i cer iertare pentru răzvrătirea mea, așa că am scris foarte puțin și m-am așteptat la o notă foarte mică. Dar surpriză: nota a fost mult mai bună decât mă așteptam.

Este singurul examen de care vreau să-mi aduc aminte peste ani, deoarece am învățat că Sfinții sunt acolo pentru noi, dar trebuie să-i rugăm cu smerenie și cu credință să ne ajute, nicidecum cu mândrie și să-i facem răspunzători pentru eșecurile noastre.

Atunci când am avut examene de viață, cu adevărat greu de trecut față de cele din facultate, m-am rugat Maicii Domnului cu multă credință și din dragostea ei am cunoscut și binefacerile unor sfinți minunați, cum ar fi Sfântul Luca al Crimeei, Sfântul Nicolae, Sfântul Pantelimon, Sfântul Ioan Rusul, Sfântul Spiridon, Sfântul Nectarie, Cuvioasa Parascheva și alții.

Diana, Cluj-Napoca

 

Leave a Reply

 
