RSS

Biofizica minunilor

03 Mar

Sunt studentă la Facultatea de Medicină, în anul întâi, iar prima sesiune a fost cu adevărat cea mai dificilă perioadă din viața mea de până acum.

Îi mulțumesc Domnului că mi-a rânduit să fiu fiică de preot, să cresc sub oblăduirea Părintelui Crăciun Opre, ucenic al Părintelui sfânt și drag Arsenie Boca, iar acum, după adormirea sa, să îmi dăruiască un al doilea tată duhovnicesc, un părinte care m-a sprijinit întru totul în această luptă grea de student medicinist.SF_LUCA_AL_CRIMEII

Totuși, în nevrednicia mea, am cunoscut momente cumplite de deznădejde, de frică, de neputință, de depresie de-a lungul sesiunii, pe care Sfântul Luca al Crimeei, cel mai bun prieten al meu, și Maica Domnului cea iubită le-au preschimbat în minuni și în bucurii peste fire, deoarece am terminat sesiunea cu o medie foarte bună.

Vreau să vă povestesc în mod special despre ultimul examen din sesiune, biofizica. Este o materie complexă, singura din primul semestru care triază cu adevărat studenții inteligenți de cei ce sunt înzestrați doar cu o memorie bună. Totodată, este baza necesară înțelegerii unor noțiuni ulterioare despre fiziologia corpului uman, așa că examenul a și fost unul pe măsură.

Problema e că am programat acest examen exact în ultima zi de sesiune, având înaintea lui un răgaz de șase zile pentru a ne pregăti, iar ispita căreia am cedat a fost să mă destind prea mult, să îmi las mintea prea relaxată și nesupunându-o unei concentrări intense. La fel s-a întâmplat și cu voința și am căzut pradă diverselor activități, în așa fel încât m-am trezit că mai aveam mai puțin de trei zile până la examen și mai bine de două treimi din materie de învățat.

M-am încredințat cu totul Sfântului Luca al Crimeei, ajutorul de nădejde al medicilor și al studenților la medicină, și Maicii Domnului celei dragi, nădăjduind să reușesc să iau totuși o notă mare.

În dimineața examenului, am plecat de acasă cu rugăciunea în inimă și cu puțină teamă în suflet, deoarece nu reușisem să citesc toate capitolele cu aceeași atenție și îmi era mintea strânsă de frică la gândul că voi primi grile exact din formulele pe care nu le cunoșteam.

mujikAm intrat în bisericuța din curtea Spitalului Universitar pentru a mă închina înainte de ultimul obstacol din sesiune, iar acolo am auzit absolut întâmplător o conversație, din care am aflat că într-un amfiteatru din spital se găsea o icoană făcătoare de minuni a Maicii Domnului, adusă de undeva de lângă Odessa.

În momentul acela sufletul meu a explodat pur și simplu de bucurie și am dobândit o nădejde uriașă că totul va fi bine la examen, că Maica Domnului s-a pogorât la spital exact în acea zi pentru a face o minune și cu mine. Am alergat într-un suflet la spital, m-am rugat în fața icoanei minunate, iar apoi, cu inima neîncăpătoare pentru întreaga izbucnire de dragoste și speranță pe care o percepeam, m-am dus la examen.

Am primit o variantă de subiect în care știam să rezolv corect multe dintre întrebări, la celelalte rugându-mă Sfântului Luca să îmi lumineze mintea spre a raționa adecvat. În momentul în care am predat lucrarea, am fost convinsă că Maica Domnului Însăși a bifat variantele corecte de răspuns alături de mine și că ea va mijloci o minune care să încununeze toate eforturile de până atunci, ceea ce s-a și întâmplat, fiindcă am luat 9 la biofizică.

Pot doar să vă mai spun că Sfântul Luca al Crimeei și Maica Domnului mi-au fost cu adevărat aproape de-a lungul întregului semestru, dăruindu-mi putere de învățare și minte luminată, și sunt încredințată că întreaga mea lucrare se desăvârșește doar cu ajutorul și binecuvântarea lor.

Le mulțumesc din adâncul sufletului meu, iar pe voi vă îndemn să vă puneți toată nădejdea în Hristos și în sfinții Săi și așa veți reuși să biruiți toate cele ale lumii acesteia care par de neînlăturat din calea noastră către Cer!

Petra T., U.M.F „Carol Davila” București

 

Leave a Reply

 
