RSS

Un calculator problematic

21 Feb

Vreau să dau mărturie despre ajutorul pe care l-am primit de la sfinți ca un gest de mulțumire, dar și ca o promisiune pe care le-am făcut-o atunci când le-am cerut ajutorul.

Sunt studentă în anul III la o facultate ce implică, pe lângă muncă, și multă creativitate. De-a lungul fiecărui semestru avem de făcut câte un proiect în care realizăm sinteza și exercițiul aplicării practice a competențelor dobândite la alte discipline, având o pondere de circa 50% din totalul activităților didactice.

Sf%20Nectarie%20-%20foto%201Dacă în primii doi ani de facultate nu m-am rugat sfinților, ci doar Maicii Domnului și lui Dumnezeu, care m-au ajutat foarte mult, anul acesta am hotărât ca înainte să încep să lucrez la proiect să mă rog Sfinților Nectarie, Efrem Cel Nou, Ioan Maximovici și Nicolae.

Îmi doream tare mult ca la sfârșitul semestrului să mă bucur de roadele muncii și să fiu mulțumită de proiect. Mereu și mereu mă rugam sfinților să îmi dea intuiția și creativitatea de care am nevoie pentru a crea ceva minunat de care să mă bucur. Mereu mă rugam ca la finalul proiectului să zic: „Da, nu aș mai schimba nimic la el, sunt mulțumită de munca mea”. 

Îmi mai doream să mă număr și eu printre cei mai buni din grupă și să le placă și profesorilor proiectul. L-am ales pe Sfântul Nectarie călăuzitorul meu de-a lungul proiectului, iar în ultima săptămână în fiecare dimineață înainte să mă apuc de lucru făceam acatistul Sfântului Efrem cel Nou si cel al Sfântului Ioan Maximovici; uneori, seara mă rugam și Sfântului Nicolae.

Timpul a trecut, proiectul mergea bine, eram mulțumită de ideea pe care am ales să o dezvolt în proiect, însă trebuia să îl fac într-un program ce apelează mult la procesorul calculatorului, iar pentru a-mi termina proiectul, prezența unui calculator foarte puternic și rapid era esențială.

În mod normal, fiind și în garanție, computerul meu ar fi trebuit să meargă fără probleme, însă în timp ce rulam programul, „scumpul meu prieten” a început spre finalul proiectului să se stingă brusc, după care nu mai se aprindea și stăteam așteptând după el ore în șir.

Eram în criză de timp, mă întrebam dacă o să apuc să îl termin, însă mă rugam la sfinți și nădăjduiam că o sa fie bine, chiar dacă timpul rămas părea că nu o să îmi ajungă (la reparat nu puteam să îl duc pentru că atunci sigur nu aș mai fi apucat să termin, așa că trebuia să încerc cu nădejde și răbdare  să lucrez cu el în starea în care se afla).

digital-creativity-computer-dock-light-bulb-300x230

Cu o seară înainte de a preda proiectul s-a stins și nu s-a mai aprins timp de 5 ore… mai aveam o groază de muncă și îmi era teamă să nu se stingă în timpul rulării programului.

Mereu îmi venea în minte că atunci când vrem să facem ceva bun, diavolii se luptă cu noi să câștige și să ne facă să credem că Dumnezeu nu ne ascultă și nu ne ia în considerare rugăciunile.

Dumnezeu însă a rânduit să termin proiectul și să fiu și mulțumită de el… a fost o victorie.

După ceva timp au venit și notele. Eu mă rugasem să fiu și eu printre cei mai  buni din grupă, însă nu mi-a venit să cred când am văzut că am avut cea mai mare notă, împreună cu un alt coleg.

Am fost atât de fericită, mi-am dat seama atunci câți sfinți ne-a dat Dumnezeu în dar spre ajutorul nostru! Noi însă nu suntem conștienți de aceasta, lipsindu-ne de prieteni reali, ce își unesc puterile ca să-L înduplece pe Hristos, să reverse celor ce le cer ajutorul belșug de har, pace și binecuvântare.

După acest proiect a urmat sesiunea în care iarăși am primit ajutor de la sfinți și am luat note foarte bune, chiar și acolo unde nu am apucat să învăț deloc. Îmi pare rău că am tot amânat să dau această mărturie pe care am promis-o sfinților și sper să fie de folos celor care o vor citi.

Valentina

 

Leave a Reply

 
