RSS

Restanţă la Sfântul Efrem cel Nou

10 Jan

Sfantul Efrem cel NouAm căzut examenul propriei mele conştiințe de a fi om recunoscător şi de cuvânt faţă de Sfântul Efrem cel nou, făcătorul de minuni.

Au trecut 2 ani de când am făgăduit că voi mărturisi despre ajutorul pe care Sfântul Efrem mi l-a dat în timpul masterului.

Spre marea mea ruşine, am tot amânat. De câte ori mă rog Sfântului, am în minte că nu am îndeplinit promisiunea făcută şi mă ruşinez.

La 3 ani de zile după ce am terminat facultatea, în cadrul Universităţii Babeş-Bolyai, m-am înscris la master. Îmi doream foarte mult să fac masterul pentru că îmi plăcea la şcoală.

M-am gândit să fac ceva diferit, ceva nou pentru mine şi care să nu mă plictisească, adică un master care să nu repete materiile făcute în facultate. Am ales un master din cadrul Universităţii Tehnice. Era o provocare.

După scurt timp s-a dovedit a nu fi o idee prea bună. A fost ca şi cum am luat totul de la început. Colegii mei deja erau plictisiţi de materiile respective, pentru că, pentru ei, era doar o uşoară aprofundare a materiilor din facultate. În schimb, pentru mine, unele materii erau dificile. Nu mai vorbesc de materiile pe care şi ei le considerau grele. La acele materii eu aveam impresia că eram cu totul pe dinafară.

Când mi-am dat seama, m-am panicat. M-am panicat tare!

Serviciul era solicitant şi îmi lua toata energia şi puterea de concentrare. Şcoala devenise obositoare. Mergeam zilnic la serviciu de la ora 8 la 16 iar după aceea mă duceam la şcoală, de la 16 la 20 şi în unele zile până la ora 22.

De multe ori stăteam ore suplimentare la serviciu şi nu mai reuşeam să ajung la şcoală. Pierdeam din materie. Fiind un master din cadrul unei altei universităţi decât cea la care eram licenţiată, deşi îmi plăcea, îmi era foarte greu. Zilnic, serviciul şi şcoala la un loc, erau epuizante.

Aveam emoţii mari pentru sesiune. Vroiam să renunţ. Mi-am pus în gând că dacă voi pica majoritatea examenelor din prima sesiune, voi renunţa de tot. Eram hotărâtă să renunţ, deşi aveam inima grea, pentru ca aş fi vrut să duc până la capăt acest master.

În sesiune, devenisem grozav de stresată. Era clar. Nu puteam să continui singură. Aveam nevoie de ajutor. Primisem pe email acest blog şi cum aveam nevoie de sprijin, am intrat imediat. Am citit mărturiile scrise şi am prins curaj. Parcă îmi venise inima la loc.

Minunile citite pe blog mă întăreau. Atunci, pe blog, cele mai multe minuni erau atribuite Sfântului Efrem cel Nou. Mi s-a deschis inima spre Sfântul Efrem şi am început să mă rog cu stăruinţă Sfântului să mă ajute.

Examenele au trecut rând pe rând. Înainte de fiecare examen, mă rugam deznădăjduită Sfântului. Eram emotivă şi mă pierdeam repede cu firea. Aveam impresia că nici nu mai ştiu să învăţ şi că nu mă mai puteam concentra. După examene eram bucuroasă şi cu inima uşoară.

Spre marea, marea, marea mea surprindere, toate examenele pentru care mă rugasem Sfântului Efrem, au trecut cu bine. Erau minuni clare. Şi totuşi, la cel mai greu examen, cel de matematică, îmi amintesc că am fost mai speriată şi mai neîncrezătoare ca niciodată. Era un examen greu, cu un profesoar foarte sever.

I-am zis Sfântului Efrem, cu o mare neîncredere, pe care mi-o amintesc şi acum: “Sfinte Efrem, dacă poţi, ajută-mă!” Cu toate acestea, mintea mea fără credinţă rula pe fundal acelaşi gând: “Nu, nu cred că e posibil!”

Îmi spuneam că dacă se va întâmpla să trec acest examen, deşi e imposibil, atunci voi da mărturie pe blog. Eram ferm convinsă că nu o să am motiv să scriu pe blog pentru că nu o să iau examenul de matematică. M-am ridicat şi am plecat abătută la şcoală.

A fost un examen urât. A fost exagerat de sever și profesorul. O mulţime de colegi l-au avut ca restanţă. Dar surpriză! Eu l-am luat! În plus, altă surpriză: am fost şi bursieră!

Ce să mai zic? Sunt ferm convinsă că Sfântul Efrem mi-a auzit de fiecare dată rugăminţile. El a fost cel care m-a ajutat!

O parte din bursa şcolară primită am pus-o la icoana sfântului, din biserică, în semn de recunoştinţă, pentru a se cumpăra ulei pentru candela sa. Eram bucuroasă!

Iartă-mă, Sfinte Efrem, că a durat 2 ani până să mă ţin de cuvânt şi să scriu aceasta mărturie. Iţi mulţumesc!

A.M., Cluj-Napoca

 
3 Comments

Posted by on 01/10/2014 in Sfântul Efrem cel Nou

 

3 responses to “Restanţă la Sfântul Efrem cel Nou

  1. diana

    02/07/2014 at 2:23 PM

    Cum adica comentarii postate cu data de 1.10.2014?suntem luna Feb.2014,abea!!!

     
  2. celajutat

    02/14/2014 at 12:15 PM

    Diana, data e afisata astfel: luna/ziua/an, prin urmare 01/10/2014 este 10 ianuarie 2014 si nu 1 octombrie 2014, asa cum credeai. Probabil că acesta e sistemul american de notare a datei…

     
  3. andreea

    05/05/2015 at 6:30 PM

    Buna seara! Sf. Efrem cel nou m-a ajutat si pe mine cu o restanta.am dat-o de trei ori si a patra oara am luat-o. Imi cer iertare Sf.Efrem cel Nou pentru ca nu am marturisit decat dupa atata timp si sper sa ma ierte si sa ma ajute in continuare cu urmatoarele examene. Sa imi lumineze mintea, sa ma ajute sa invat si la sfarsit sa ma bucur. Multumesc Sfinte Efrem cel Nou pentru ca acum nu mai ajungeam aici daca nu ma ajutai atunci. Ajuta-ma!

     

Leave a Reply

 
