RSS

Deznădejde înainte de examene

20 Dec

tnr_800x800_45396_ai-cazut-ridica-teScriu aici pentru că și eu eram printre cei care nu credeau că dacă nu au învățat temeinic vor lua examenele. Gândeam că nu voi reuși pentru că nu m-am apucat din timp să învăț așa cum au făcut ceilalți colegi ai mei, Am lăsat astfel deznădăjduirea și neîncrederea în mine (mare capcană!), dar mai ales în Dumnezeu, să pună stăpânire asupra mea.

Și într-adevăr, fără ajutorul lui Dumnezeu și al Sfinților Efrem cel Nou și Nectarie nu aș fi reușit sa iau primele două examene la care am aflat azi rezultatele. Deși m-am străduit să învăț, știu că fără ajutorul lor, nu aș fi reușit.

Din fericire, așa cu neîncredere în mine cum am fost, și chiar cu neîncredere că rugăciunea va suplini lipsa unui învățat temeinic, eficient și din timp (că doar “Dumnezeu nu învață în locul tău”, că “școala e despre învățat și nu despre rugăciuni”), totuși m-am rugat timid și cu sentimentul datoriei, dar m-am rugat.

Și sfinții s-au rugat și ei pentru mine și azi am aflat cu bucurie (și rușinată pentru că m-am îndoit de puterea rugăciunii) că am luat acele examene. Am promis că o să scriu aici. Rugați-vă și credeți!

Între timp (de când am dat primele examene și până azi, când am avut un alt examen și când am aflat rezultatele la primele), am lăsat deznădejdea și pe cel viclean să pună stăpânire asupra mea și mi-am propus chiar să renunț la masterat pentru că este prea greu, pentru că nu sunt capabilă, pentru că nu înțeleg etc. 

Ușor, ușor mi-am inoculat atât de bine ideea eșecului și a renunțării în minte, încât, deși am avut destul timp să învăț pentru examenul de azi, am petrecut 4 zile consecutive nefăcând nimic, neînvățând nimic.

Am abandonat lupta și am „uitat” de Dumnezeu. În final m-am prezentat la examen și am dat foaia goală – pentru că așa mi-am propus! Nu pentru că nu aș fi reușit să rezolv nimicîn 3 ore cât a durat examenul cu toate materialele pe masă. L-am lăsat pe cel rău să lucreze asupra mea, în loc să îmi îndrept gândul spre Dumnezeu. Dar nu o sa mai fac asta, cu Dumnezeu alături și cu nădejdea în El știu că voi reuși așa cum am reușit și la primele examene.

Rugați-vă și credeți – nu lăsați deznădejdea să se strecoare, chiar dacă vi se pare că sunteți jos și nu poate să urmeze decât un deznodământ nefericit. Dumnezeu e mai drept, mai iubitor și mai puternic decât pot cuprindeinimile și mințile noastre înguste.

L., Paris

 

4 responses to “Deznădejde înainte de examene

  1. florin

    12/22/2013 at 5:55 PM

    Ce nu imi place la unele marturisiri e ca nu spuneti notele obtinute.

     
  2. Laura

    12/29/2013 at 9:46 AM

    11.5/20 (media grupei a fost 12.8) si 12/20 (media grupei a fost 12.3) – nu am crezut ca sunt relevante

     
  3. ale

    03/31/2014 at 7:36 PM

    buna, laura! iti multumesc pentru postare. in momentul asta, si eu sunt cumva in situatia ta: maine am examen si nu am invatat nimic. sunt tot la master si sunt in ultimul an. de cateva zile ma bate gandul sa renunt la acest master pt ca simt ca nu mai fac fata, asta in conditiile in care sincera sa fiu nici nu prea am depus ditamai efortul. lenea si deznadejdea au pus stapanire pe mine si trebuie sa fac cumva sa scap din acest cerc vicios si sa ma orientez sa cer ajutorul sfintilor, al ingerilor si al lui Dumnezeu. nu de alta, dar ar fi pacat sa renunt tocmai acum pe ultima suta de metri. ma gandeam sa nici nu ma prezint maine avand in vedere ca sunt absolut paralela cu materia. nu am invatat nimic, dar voi incerca sa rasfoiesc un pic manualul in noaptea asta. sper sa ma ajute… :*

     
  4. Laura

    04/02/2014 at 11:56 AM

    Imi pare rau ca nu am apucat sa iti raspund ieri. Sper ca a fost bine la examenul de azi si chiar daca nu a fost, tot nu trebuie sa renunti. Cere ajutor, si cu siguranta vei primi, dar in niciun caz nu renunta! Si nu uita ca “Binele nu vine fara osteneala” – asa mi-a spus Parintele meu. Trebuie sa incerci sa inveti chiar daca simti ca nu mai poti sau nu mai vrei si Dumnezeu o sa te ajute sa te concentrezi – mai ai doar un pic si cu credinta si munca, o sa reusesti. Altfel o sa iti para rau si nu o sa mai poti da timpul inapoi. Mergi cu curaj inainte, iti tin pumnii si cu siguranta o sa primesti ajutor si rasplata pentru osteneala ta! Merita sa tragi un pic de tine acum la final, nu esti singura in situatia asta si sa stii ca se poate – si chiar daca tu poate simti ca nu meriti sa primesti ajutorul, nu inceta sa te rogi! Doamne ajuta!

     

Leave a Reply

 
