RSS

Extra: Întărire înainte de examenul de capacitate

29 Nov

Vreau să vă împărtășesc și eu din clipele cu adevărat divine pe care le-am trăit.

În clasa a VIII-a, prin luna aprilie, cu puțin timp înainte de examenul de capacitate (am fost ultima generație care a dat un astfel de examen) s-a făcut sfințirea unei biserici într-o comună apropiată de parohia noastră.

Ni s-a spus la biserică despre aducerea unor părticele din moaștele Sfântului Haralambie. M-am gândit să merg. Am plecat împreună cu fratele meu pe la ora 12, nu am fost la slujbă, am zis că e prea aglomerat.

Pe drum, un gând nu-mi dădea pace și mă împingea să zic: „Ce putere pot avea niște oase, cum să te închini la niște oase?!”. Gândul acesta, cuvintele acestea reveneau insistent, dar m-am străduit să nu le primesc.

Dar în clipa în care am atins sfintele moaște, nici mai devreme, nici mai târziu, chiar în momentul acela, am fost cuprinsă de o pace care nu se poate exprima cu ajutorul cuvintelor. Și să vreau, nu am cum să o caracterizez! Asta-i simțirea minunată pe care am trăit-o! A durat vreo 2-3 zile, după care a plecat, am simțit cum mă părăsește, cum pleacă de la mine.

Cât timp am simțit-o, sufletul îmi era plin de iubire; dacă atunci cineva îmi facea un rău, mi se părea firesc nu doar să-l iert, ci să-l și iubesc; nu conta decât această iubire jertfelnică, a mă lăsa pe mine pentru ceilalți.sfantul-haralambie-moastele

Ar fi trebuit mai demult să vă povestesc, era o datorie față de Dumnezeu și Sfântul Haralambie!

Am aflat după aceea că aceasta e „pacea care covârșește toată mintea” din Evanghelie. Cine a simțit-o știe despre ce vorbesc…

Vă iubesc,  

Mihaela T, comuna Broșteni, județul Suceava

 
Leave a comment

Posted by on 11/29/2013 in Extra

 

Leave a Reply

 
