RSS

Cea mai epuizantă sesiune

18 Sep

Ultima sesiune a fost poate cea mai epuizantă din câte am avut, dar de când sunt studentă tot mai mult simt ajutorul lui Dumnezeu cu fiecare examen. Dormeam puțin și îi rugam pe Sfinți să mă întărească să pot rezista. Am cerut ajutorul mai ales Sfântului Luca al Crimei.

120717_sfantul-luca-crimeei-2

Citeam în acea perioadă autobiografia sa „Am iubit pătimirea”. Când vedeam cât de solicitat era pentru operații, cum lucra pentru Dumnezeu și pentru oameni cu atâta râvnă, cum suferise fără cârtire exilurile în Siberia, mă întăream foarte mult. Îmi îngăduiam să citesc măcar 1-2 pagini pe zi.

Se întâmpla să dorm și câte 4 ore pe noapte. Alteori stăteam până dimineața la 6 să-mi termin proiectele (la materat nu mai sunt atâtea examene, dar primim proiecte consistente). Greșeala mea este că prelungeam prea mult perioada în care mă documentam și nu formulam nimic. Pe de altă parte, îmi dau seama că am mari probleme cu organizarea timpului. Proiectele le scriam de cele mai multe ori cu o seară înainte sau în noaptea dinaintea predării.

La examenul de limba franceză m-am dus fără să fi dormit deloc în noaptea de dinainte. Dimineața participasem la Sfânta Liturghie și m-am împărtășit cu Sfintele Taine. În timp ce scriam mă minunam de ușurința cu care tratam subiectele, deși nu am apucat să parcurg toată materia. Menționez că nivelul meu la limba franceză e intermediar, deci mi-e destul de greu să formulez propoziții compacte.

Am avut și o mărire la care nu-mi făceam speranțe că voi mai rezista, era ultimul hop ca să zic așa. O judecasem foarte aspru pe acea profesoară pentru că îmi dăduse 7 și consideram că îmi făcuse o nedreptate în ciuda faptului că nu fusesem la niciun curs și nu respectasem cerințele subiectului. În sfârșit, îmi imaginam că nu mai am șanse să iau o notă bună, că sigur mă va ține minte pentru că nu frecventasem cursul ei deloc. Dar Dumnezeu S-a milostivit pentru rugăciunile Sfântului Efrem cel Nou și ale Sfântului Luca și am primit nota 9.

La o altă materie, nu mă documentasem suficient și am rugat-o pe profesoară să mă amâne pentru săptămâna de restanțe. În săptămâna aceea aveam de scris însă un articol și de pregătit un examen. M-a amânat și de data aceasta și am luat 10 pe acel proiect.

La un alt examen am luat 10, deși s-a întâmplat ca la unul din proiecte să fac niște confuzii aberante (am spus, de pildă, că Herta Müller făcea parte din comunitatea săsească, în vreme ce era vorba de comunitatea șvabă). Mă mir cum profesoara a trecut cu vederea acestea, deși de regulă e extrem de atentă la toate detaliile și are o exigență arhicunoscută printre studenți. Consider că greșealile acestea le-a acoperit Sfântul Efrem.

M.N. Cluj-Napoca

 

Leave a Reply

 
