RSS

Icoana Făcătoare de Minuni de la Muzeu

13 Sep

Sesiunea din vara aceasta a fost plină de surprize. Pe cât de neplăcută a fost la început, pe atât de tare a îndulcit amarul Măicuța Domnului. Ca niciodată, s-a întâmplat să am 4 examene restante. Bineînțeles, la acest număr am intrat într-o stare de neliniște.icoana

Nu pentru că ar fi fost prima dată cu restanțe, ci pentru faptul că nu îndeplineam numărul de credite pentru a-mi trece anul. Însă, tristețea mea era dublată de îngrijorarea pentru părinții mei. În special tata, deși nu se arată vădit îngrijorat, prin întrebările pe care mi le adresa și prin preocuparea sa de a mă scuti de orice activitate pentru a avea cât mai mult timp să învăț, dădea de înteles că grijile sale sunt destul de mari. 

Timpul a trecut, m-am tot răzgândit cu prioritățile, așa încât am învățat pentru examenul cel mai greu doar 3 zile (cam un capitol), iar restul examenelor le-am neglijat realizând că mi-e imposibil să alerg după atâția iepuri. 

Dar, degeaba, examenul tot l-am picat. Am luat un punctaj foarte apropiat de trecere, de aceea dezamăgirea era mai mare. Îmi era rușine nu doar de dezamăgirea pe care o cauzam părinților, ci și prietenilor. I-am pus pe toți să se roage pentru mine. Îmi pusesem nădejdea că voi trece măcar acest examen pentru a scăpa de gândul că voi rămâne în an complementar, dar n-am reușit nici atât să fac… 

Cum am primit rezultatul imediat după examen, m-am dus să-i zic unei prietene despre nereușita mea. Nici nu m-a crezut. Dar, văzându-mă că nu zâmbesc nici măcar în colțul gurii, n-a avut de ales. Și m-a pus să îi promit că totuși mă duc pe unde zice ea.

Parintele-Bartolomeu-Anania-Mitropolitul-Vadului-Feleacului-si-Clujului

M-am gândit că cine știe ce mă pune să fac și nu i-am promis nimic. Dar m-a trimis la Muzeul de la Catedrala Ortodoxă. Mi-a zis să caut icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului și să-i spun tot ce am pe suflet. Să mă descarc. Și n-am greșit că am făcut după cum m-a rugat.

Deși faptul era deja consumat, i-am spus Maicii Domnului de problema mea și apoi am trecut și pe la mormântul Mitropolitului Bartolomeu (auzisem despre ceva minuni care s-au petrecut și acolo). 

Acasă, însă, tata m-a primit cu o propunere care nu m-a bucurat prea tare. Voia să „mijlocească” pe lângă profesoara mea, pentru că acest lucru se practica în anii trecuți. Mă simțeam între ciocan și nicovală: pot să-mi pic anul, iar tata vrea să mă scape de acest gând. Tot ce am reușit să-i spun e să mă lase să mai văd de rezultatele celorlalte examene și apoi o să mai vorbim. N-am avut tăria să-i spun că indiferent ce ar fi, eu nu vreau să-mi plătească examenul. 

Am citit din nou Paraclisul Maicii Domnului ca să ne ajute să trecem cu bine peste această încercare. Și chiar dimineața am primit ajutorul sperat: doamna profesoară ne-a anunțat că toți cei care au nota mea suntem considerați promovați. Astfel, Maica Domnului nu numai că m-a ajutat să promovez anul, examenul, să ies din starea aceea, ci ne-a scăpat și de păcat. Acolo unde am crezut că nu se mai poate face nimic, Maica Domnului a intervenit și a adus rezolvarea și liniștea în sufletul nostru. 

Am mers să-i mulțumesc Maicii Domnului pentru marea sa milostivire, deși nevrednică eram de vreun ajutor. I-am  dus un buchet de flori și am apelat din nou la ajutorul ei pentru a ajuta cu ce știe ea un prieten. Apoi am aflat că a primit „o scrisoare de Dragoste din Cer”: avea un proces penal la care avocatul i-a spus că nu are cum să scape fără închisoare, iar scrisoarea îi arăta că pedeapsa este doar o amendă, iar el va putea să stea lângă fetițele sale să le crească în continuare. 

Îi indemn pe toți ca să treacă pe la Icoana Maicii Domnului de la Muzeu, pentru că este precum un cufăr unde fiecare își lasă amarul și dobândește o comoară.

Slavă Domnului și Maicii Sale pentru minunatele daruri!

 Ioana, Cluj-Napoca, în ziua de prăznuire a Sfintei Mari Mucenite Hristina, 2013

 
1 Comment

Posted by on 09/13/2013 in Maica Domnului

 

One response to “Icoana Făcătoare de Minuni de la Muzeu

  1. Elena

    10/19/2013 at 9:09 AM

    Reblogged this on MAICA DOMNULUI.

     

Leave a Reply

 
