RSS

Cineva, practic îmi luase mâna și scria cu ea

13 Sep

În luna iulie am avut bacalaureatul, sau mai precis, aşa cum unele persoane îl numesc ,,examenul maturităţii”. Învăţasem din timp pentru proba scrisă la Limba şi Literatură română, însă la Istorie şi Filosofie unele lecţii au rămas neînvăţate. 

Mi-a fost foarte greu, deoarece nu am făcut absolut deloc pregătire la vreun profesor pentru examenul de bacalaureat şi îmi era teamă să nu pic.

Am avut parte în schimb de sprijinul profesorilor din liceu, însă anumite capitole din Istorie & Filosofie mi se păreau tot mai dificile pe măsură ce timpul trecea.

Stres, panică, nopţi nedormite, teamă, emoţii. La Limba şi Literatura română a fost bine, însă din punctul meu de vedere urmau cele mai dificile probe.

Sfantul NectarieÎnainte de istorie am citit Acatistul Sfântului Ierarh Nectarie. Nu e prima dată când am primit ajutor de la acest minunat ocrotitor şi prieten. Deşi eram pregătită doar 50 %, Sfântul a făcut și de data aceasta o minune cu mine. A picat exact ceea ce învăţasem cel mai bine.

Înainte de proba scrisă la Filosofie am citit iarăşi Acatistul Sfântului Ierarh Nectarie, rugându-L să pice un subiect uşor, încât să obţin un rezultat bun.

Însă…surpriză. Nu a picat ce ştiam. La eseu a picat exact subiectul pe care îl ştiam cel mai puţin, şi anume problematica dreptăţii. Am intrat în stare de şoc, nu îmi mai aminteam absolut nimic. Tremuram din cap până-n picioare şi deja îmi imaginam cum pe lista rezultatelor în dreptul numelui meu va scrie : ,,respins”.

Am încercat să mă calmez, aducându-mi aminte câteva idei din acel capitol. Le-am scris direct pe foaia de examen, deoarece nu mai aveam timp pentru ciornă. În timp ce scriam vă mărturisesc că simţeam cum Cineva, practic îmi luase mâna şi scria cu ea. Parcă nu eram eu…

Parintele Iustin ParvuMă rugam Sfântului Nectarie, Sfântului Efrem cel Nou şi Părintelui Iustin Pârvu, care trecuse la Domnul în luna iunie. Deşi nu am apucat să-l cunosc pe Părinte cât timp a trăit pe pământ, îmi este foarte drag şi foarte apropiat. Rugăciunile către Părintele Iustin au continuat şi după bacalaureat, până în ziua aflării rezultatelor.

După proba de la Filosofie nu mai îmi aminteam nimic, nu ştiam dacă am scris ceva bine la eseu sau nu, mă aşteptam efectiv la o notă proastă.

Însă… ajutorul Sfinţilor şi al Părintelui s-a simţit în totalitate. La Filosofie am luat 9 iar media totală de bacalureat a fost 8.88.

Consider că cifra 8 nu ar trebui înţeleasă din punctul de vedere al numerologiei, ci mai degrabă din punctul de vedere al creştinismului: cifra 8 însemnând veşnicia negrăită a lui Dumnezeu. El este infinit iar minunile sale sunt nemăsurate şi indescriptibile.

Îi îndemn pe toţi tinerii să se roage înainte de orice examen, chiar şi după, deoarece precum spunea cineva: ,,dacă nu îL căutăm pe Dumnezeu din iubire, măcar să-L căutăm şi să apelăm la El din interes”. Chiar şi cea mai mică rugăciune este primită şi ascultată. Iar minunile se vor vedea cu siguranţă. Îndrăzniţi!

Georgiana Tofoleanu

 

Leave a Reply

 
