RSS

Citește repede o mărturie și „Ia-ţi în fiecare zi viaţa de la capăt !”

12 Sep

imagesNumele meu este Alexandra şi în toamnă voi fi o boboacă timidă într-unul din liceele oraşului natal. Aşa cum probabil aţi ghicit, mărturia mea va fi despre Evaluarea Naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a.

Să încep cu începutul. Nu mi-a plăcut niciodată matematica şi am impresia că nici dânsa nu prea m-a plăcut pe mine. Acestea fiind zise, e de la sine înțeles că atunci când am început clasa a VIII-a cunoştinţele mele în materie de matematică erau cam nule.

Cu toate astea, în timpul şcolii notele mele la matematică au fost destul de bune, niciodată mai puţin de 8, datorită faptului că profesorul meu îmi era diriginte, bunic și părinte (ultimele două metaforic vorbind), aşa că n-a fost foarte exigent cu noi în cursul anilor de şcoală, lucru care nu ne-a prins tocmai bine acum la sfârşit.

Îmi făceam griji, am apelat la meditaţii si am mai învaţat câte ceva, profesoara era bună si plăcută dar o plăteam și foarte scump, iar pe lângă asta era și foarte departe de locuința mea, astfel încât părinţii mei au decis să mă mute la altcineva mult mai aproape de casă si chiar mai ieftin.

Până acum, detalii plictisitoare, dar vor conta în întâmplările ce urmează. Ideea este că, voi cei care aveţi norocul să-L cunoasteţi și să-L iubiţi pe Dumnezeu, nu vă îndoiți nici o clipă de dragostea Lui nemărginită faţă de oameni și de milostenia Sa.

Profesoara cea nouă n-a înţeles prea bine faptul că nu prind foarte uşor matematica, aşa că în timpul meditaţiilor ţipa mult şi mă speria spunându-mi mereu că nu mai este timp.

Începuse să-mi fie frică de ea, meditaţiile erau de groază, mă rugam mereu lui Dumnezeu să nu mă încurc ca să nu se enerveze, pentru că odată ce se enerva începea să ţipe foarte tare, iar eu începeam să tremur și creierul meu practic nu mai dădea niciun randament, eram inutilă.

Şi da, mă rugam zilnic aşa cum am făcut-o în ultimii trei ani (fapt care m-a ajutat enorm) şi speram să mă descurc mai bine, îmi făceam toate temele, învățam teoria, ba chiar munceam şi în plus. Degeaba… Simţeam că nu se lipeşte nimic de mine, or asta o senzaţie pe care mi-o transmitea fie ura mea faţă de matematică, fie teama faţă de profesoară.Icoana MD din VladimirLa meditaţii, priveam câteodată icoana cu Sfânta Fecioară ce se afla pe peretele din faţa mea  şi o imploram pe Maica Domnului să mă pot concentra şi să fie bine. Mă ajuta, dar nu aşa cum aş fi vrut eu… Pe de altă parte, îmi dădeam seama că ajutorul vine din faptul că mă determina să muncesc și mai mult.

Simulările din primăvară au fost un adevărat dezastru, am luat 2,80, fapt care i-a înnebunit pe părinții mei, au fost extrem de dezamăgiţi şi câteva zile n-au vorbit cu mine, îmi aminteau mereu şi spuneau că o să am un viitor groaznic, că îmi plătesc degeaba meditaţiile şi chiar asta credeam şi eu.

Plângeam mult şi încercam să mă stăpânesc, nu reuşeam decât gândindu-mă la Dumnezeu, gândindu-mă că El a fost mereu bun cu mine şi că o să fie şi de data asta, dar recunosc că n-am avut mereu gânduri paşnice, erau zile în care îmi pierdeam total încrederea, aruncam cărţile pe jos, mă dădeam bătută, dar a doua zi o luam de la capăt, iar si iar, aşa cum zice şi Părintele Serghie „Ia-ţi în fiecare zi viaţa de la capăt!” 

Îmi amintesc una din seri când făceam teste la matematică, sau, mă rog, încercam să fac, era un test în care nu ştiam să rezolv absolut nimic, nici măcar partea întâi.

M-a apucat teama, tremuram, plângeam, am zis că mă dau bătută definitiv, am zis că poate Dumnezeu doreşte să mă înveţe minte cu eşecul acesta ca să muncesc pe brânci tot restul vieţii de şcolar, am zis că poate cer ajutor degeaba (mare greşeală!), dar Dumnezeu nu m-a lăsat şi mi-a răspuns chiar în seara aceea.

Am aprins calculatorul şi am căutat pe net ceva de genul „cum să fac să mă descurc la examene” şi am găsit acest blog. Am citit toate mărturiile şi cu fiecare mărturie mi se lumina chipul și inima, eram fericită, am citit fără să clipesc şi m-am gândint instant: „Aşa este! Dumnezeu ajută mereu, o să iau examenele alea cu bine şi voi scrie şi eu o mărturie despre cât de importantă este credinţa!”. Iată că visul meu s-a împlinit!

sergechevitchAm început să mă rog Sfântului Serghie, Sfântului Alexandru şi Sfântului Nicolae şi tuturor celorlalți sfinţi ai cerurilor.

Rezultatele n-au venit imediat după, încă eram îngrijorată şi cu cât mă apropiam de examene, cu atât eram mai obosită şi cu atât mă dădeam mai mult bătută. Dumnezeu ştie cum am reuşit totuşi să rezist.

Examenul la română a fost total străin pentru mine, concentrându-mă pe matematică n-am învăţat nimic tot anul, m-am bazat doar pe ce-am ştiut, pentru că româna mi-a plăcut mereu. Din păcate, nota a fost 8,20 şi am fost chiar dezamagită.

La examen la matematică însă, am făcut rugăciuni până am văzut subiectele pe bancă, binecuvântam în minte şi răsuflam adânc când am văzut că ştiu să fac de cel puţin un 8. Ziua cu aflarea rezultatelor n-a fost tocmai fericită, dar eram uimită.

Luasem 8,20 la română şi 9 la matematică!

Nu credeam că e posibil, dacă mi-ai fi spus că urma să fie aşa când am început clasa a VIII-a cred că aş fi luat-o drept bătaie de joc, dar Dumnezeu mi-a arătat că şi în ultima clipă mai poţi face ceva, că pe drum te rătăcești… că atunci când simţi că nu mai vrei nici să te rogi, trebuie să citeşti repede o mărturie, să te gândeşti la momentele când Dumnezeu te-a ajutat şi la lecţiile pe care le știi. Eu recunosc că nu m-am dus foarte mult la biserică pentru că nu aveam timp, dar m-am dus de câteva ori şi acum încerc să recuperez.

Dumnezeu nu-şi lasă niciodată fii și dacă e să fie rău, tot bine e, rugaţi-vă neîncetat, Dumnezeu o să vă răspundă.

Nu am aflat încă la ce liceu am intrat, sper din tot sufletul să fie la primul sau la al doilea de pe listă, chiar sper… Am reuşit la matematică!

Mulţumesc vouă pentru acest blog minunat, poate n-aş fi reuşit fără el. Dumnezeu să vă ajute! 

Alexandra, Constanţa, 2013.

 

Leave a Reply

 
