RSS

Sfântul bun la toate

02 Sep

În anul 2012, prin luna iunie, a fost prima oară când am primit ajutor de la Sfântul Efrem cel Nou. Eram la sfârșitul masteratului și trebuia să termin lucrarea de disertație.

Sfântul Efrem cel Nou a venit în casa mea prin intermediul unei doamne mai în vârstă, care îi purta o mare evlavie. Mi-a dat de multe ori acatiste ale diferiților sfinți printre care și o cărticică ce includea viatț, paraclisul și acatistul Sfântului Efrem. Nu exista dată să mă fi întâlnit cu dânsa și să nu-mi fi oferit fie un acatist, fie o iconiță de-a unui sfânt sau sfinte.

person-reading-lots-of-books-in-piles-drawing-symattLucrarea de disertație se derula cu foarte multe probleme și impedimente. Am ales o temă ce nu putea fi demonstrată practic, era pură teorie, iar eu trebuia să fac un studiu de caz pe tema respectivă. M-am chinuit totuși să gasesc o modalitate de a face o demonstrație practică, am căutat specialiști în domeniu și nimeni nu putea să mă îndrume astfel încât să pot să-mi închei lucrarea.

Am pus cărtitica cu Sfântul Efrem pe birou printre multitudinea de cărți de specialitate și mereu ajungea pe sub acestea. De fiecare dată cand deznădăjduiam și îmi spuneam că o să dau la anul disertația, acatistul Sfântului ieșea deasupra cărtilor ca și când mi-ar spune că trebuie să-l citesc.

-sfantul_efrem_cel_nou_viata_acatistele_paraclisul_rugaciuni_la_felurite_trebuinte-8529În deznădejdea mea, eu mereu îl puneam sub cărți și îmi ziceam că nu este timp. Mai aveam o zi până la predarea lucrării și eu până la acea dată nu aveam studiu de caz, iar ajutorul nu venea de nicăieri. Uitându-mă la icoana de pe acatist a Sfântului Efrem am zis: “Știu că trebuie să citesc acatistul, dar ajută-mă să termin lucrarea, sunt convinsă că nu ai venit în casa mea întâmplator!”. Terminand de spus acestea am primit un spor nemaîntâlnit și am terminat lucrarea cu o oră înainte de predare, având suficient timp să spun și o rugăciune de mulțumire Sfântului.

La examen, nota a fost cea maximă. Și aici am primit ajutor de la Sfântul Efrem întrucât profesorii din comisie nu au adresat foarte multe întrebări, deși era una dintre cele mai severe comisii.

După stresul cu lucrarea de disertație bineînțeles că am avut niște probleme de sănătate: simțeam o durere în abdomen în partea stângă ca și când mi se înfigea un cuțit în pântece mereu. A urmat o lună de dureri constante până într-o seară când durerea fiind atât de mare, deși am încercat tot felul de tratamente pentru problema mea, mi-am adus aminte de Sfântul Efrem care a pătimit mult pentru credința sa, înfingându-i-se un lemn încins în pântece.

Am zis doar atât: “Te rog, Sfinte Efrem, tu care știi durerea pântecelui, alină-mi și mie durerea aceasta!”. Poate e greu de crezut pentru unii, chiar și pentru mine, dar durerea a dispărut pe loc și am reușit să adorm. De atunci nu mai am nicio durere.

Eu nu obișnuiam să mă rog sfinților, ci mereu mă rugam lui Dumnezeu și Maicii Domnului, însă Sfântul Efrem a devenit sfântul cel mai drag sufletului meu, grabnicul ajutător întru toate nevoile!

O., Sibiu

 
2 Comments

Posted by on 09/02/2013 in Sfântul Efrem cel Nou

 

2 responses to “Sfântul bun la toate

  1. intacere

    09/02/2013 at 11:41 AM

    Reblogged this on In Tacere.

     
  2. Alexa

    09/05/2013 at 6:24 PM

    Ce frumos! Sf. Efrem este super! 🙂

     

Leave a Reply

 
