RSS

De fiecare dată a răspuns Dumnezeu

06 Jun

În timpul studenției nu eram apropiată de Dumnezeu și nici nu mergeam la Biserică. Pentru mine era extrem de important să iau note bune la examene, pentru că astfel simțeam că mi-am îndeplinit cumva datoria, că nu vor fi probleme în ceea ce mă privește, că nu mi se va putea reproșa nimic.

Învățam mecanic, scriind si rescriind efectiv fiecare propoziție/fragment din curs de mai multe ori, cam de 5-6 ori un curs. Bineînțeles, stăteam și nopțile, căci tipul acesta de „învățare” îți ia timp.trad

Aproape niciodată nu duceam la bun sfârșit operațiunea asta cu toate cursurile, pentru că efectiv nu era timp fizic. Așadar, mereu exista șansa să nu iau nota 10 sau nici măcar 9, fapt ce mă stresa într-un hal fără de hal. În diminețile dinaintea examenelor aveam atâta spaimă, încât nici nu puteam vorbi bine dacă era probă orală.

Așa se face că mă rugam pe drum ca și cum toata viața mea ar depinde de acel examen. Nu erau rugăciunile cunoscute, Tatăl nostru sau celelalte. Erau efectiv propoziții simple: „Te rog, Doamne, te rog din suflet, ajută-mă”. 

Și întotdeauna, întotdeauna am reușit, deși uneori nu apucam să parcurg toate cursurile, să le stăpânesc, ceea ce prezenta uneori și riscul să iau 4 sau 5 sau 6 dacă nimeream un subiect pe care nu-l știam.

Cu toate că după finalizarea examenului nu mă întorceam spre Dumnezeu, uitam efectiv ca m-am rugat înainte de curs, mă întorceam la viața mea obișnuită, nu-mi puneam problema aș putea să fiu altfel, că e nevoie să fiu altfel.

Chiar și așa, în toată neștiința și urâtul în care am trăit, uitându-mă înapoi, văd acum că de fiecare dată a răspuns Dumnezeu și m-a ajutat să-mi împlinesc nevoia de a avea rezultate bune.

I.C., Maramureș

 
Leave a comment

Posted by on 06/06/2013 in Dumnezeu

 

Leave a Reply

 
