RSS

Ajutor de sus

06 Jun

resized_test_fairAcum câteva zile am avut de dat primul examen serios din viața mea, la limba engleză, pentru admiterea în liceu la o clasă bilingvă. Mă descurcam destul de bine la această materie, dar totuși simțeam că nu sunt pregătită, mai ales la proba orală.

Cu o zi înainte de examen, am citit Acatistul Cuvioasei Parascheva, iar în dimineața examenului, cel al Sfâtului Efrem cel Nou. Pe lângă acestea, am adresat rugăciuni și Sfântului Nicolae, Sfinților Împărați Constantin și Elena, Sfântului Nectarie și Maicii Domnului.

Ajunsă în curtea liceului, am văzut cât de mulți elevi erau – peste 150, concurând pe 28 de locuri. Intrasem în panică, nu consideram că sunt capabilă să-l trec și mai ales să ocup unul dintre cele 28 de locuri.

Am intrat în sala de clasă și în timp ce profesorul împărțea subiectele mă rugam lui Dumnezeu și Sfinților mei ajutători să nu mă lase nici acum, cand dădusem de greu.

După proba scrisă la care mă descurcasem destul de bine, având doar câteva greșeli, a urmat proba orală, unde mi-era foarte frică. Am fost prima dintre toți elevii din sală, iar subiectul pe care l-am primit a fost unul foarte ușor.

Nota de trecere la examen era 6. Astăzi am aflat rezultatele: am luat nota 8, cu toate că la proba orală mai și greșisem – profesoara fusese îngăduitoare și îmi dăduse punctaj maxim.865663englishspokenhere

Acum urmează examenele pentru admitere, la care sper, eu, cu ajutorul primit de la Dumnezeu prin rugăciunile Sfinților și ale Maicii Domnului, să iau note mari pentru a putea intra la profilul pe care mi-l doresc.

Nu încetați să vă rugați și să credeți în Dumnezeu, chiar dacă uneori pare greu de realizat ceea ce va propuneți sau chiar imposibil.

P.S. Aceasta n-a fost singura dată când Sfinții, Maica Domnului și Dumnezeu m-au ajutat. Mi-au fost alături mereu când am dat de greu, chiar dacă nu meritam.

Elena, Bacău

 

One response to “Ajutor de sus

  1. sinner

    09/18/2013 at 9:30 PM

    Astazi am avut parte si eu de un miracol din partea Sf Efrem cel Nou. Am auzit de acest Sfant in urma cu cateva zile, intamplator sau nu chiar in preajma sarbatorii Sf Cruci care. am aflat ulterior , coincide cu data de nastere a Sfantului. Din inconstinta, amestecata cu alte probleme de natura emotionala, stari sufletesti etc, ma aflu in situatia in care imi lipsesc 16 credite pentru a trece anul la facultate. Din aceeasi inconstienta pot spune cu regret ca nici nu m-am pregatit cine stie ce ca sa merit macar putinul ajutor. Astazi am avut 2 examene care insumau 10 credite. La unul am primit aceeasi varianta de examen pe care o daduse in urma cu o saptamana asa ca l-am promovat si mai ales cu o nota destul de bunicica. La celalalt in schimb , pentru care parcursesem aproximativ 60-70% din materie…surpriza…cea mai mare parte din test era din partea cealalta de materie. M-am panicat ..nu mai puteam sa gandesc si sa mi adun cunostiintele nici din putinul pe care il stiam, si am inceput sa ma rog in gand Sf Nectarie si Sf Efrem cel Nou. Am ajuns apoi la un stadiu de resemnare, priveam foaia, incercam sa gandesc cat mai limpede si logic si inainte cu 10 minute de finalul examenului am inceput sa incercuiesc variantele care mi se pareau mai posibile. M-am rugat acasa apoi Sfantului i-am promis ca nu voi mai ajunge niciodata intr-o situatie de genul, Am citit acatistele Sfantului Nectarie si SSf Efrem, si inainte cu 2 ore am primit nota. 5! 5!!! in conditiile in care nu stiam nici macar vag partea aceea de materie. Mai am 2 examene maine din care de unul am nevoie neaparat, sper sa ma ajute Dumnezeu sa trec cu bine pentru ca asta a fost o adevarata lectie pentru mine sa nu mai agung niciodata intr-o asemenea situatie. Asa ca nu incetati niciodata sa va rugati. Dumnezeu si Sfintii ajuta intotdeauna cand ceva vine din tot sufletul. Ii multumesc lui Dumnezeu, Sf Nectarie, Sf Efrem cel nou, Sf Anton, SF Xenia, SF Marta, Fecioarei Maria pentur tot ajutorul oferit de fiecare data cand am avut nevoie. Doamne ajuta!

     

Leave a Reply

 
