RSS

Cine caută, găseşte

19 Apr

Vă scriu aceste rânduri ca să vă împărtășesc și vouă una din minunile pe care sfinții le-au făcut pentru mine. În prezent sunt studentă în anul I de masterat, iar în paralel mai și lucrez full-time.

Orarul e un pic anevoios în sensul că există numai 3 zile de predare: sâmbăta, duminica și iar sâmbăta, după care vinerea imediat urmatoare trebuie susținut examenul aferent materiei studiate.

Mă descurc destul de greu cu timpul: în cursul săptămânii sunt la muncă, seara când ajung acasă mai fac și alte treburi casnice, iar weekend-ul e destul de ocupat având în vedere că orele se țin de dimineața până seara.

Acestea fiind zise, timp de învățat nu prea s-ar găsi (iar manualele, vă spun sincer, nu sunt tocmai subțirele, plus că sunt și într-o limbă străină).

Dându-mă de ceasul morții cu vreo zi înainte de unul din examene, am căutat pe internet rugăciuni pentru examene – știam că citind câteva rugăciuni mă voi liniști un pic și poate voi avea mai mult spor (avusesem o experiență similară înainte de examenul de bacalaureat).

www-ajutorlaexamene-wordpress-comTot căutând rugăciuni, am dat de site-ul acesta și, vă spun cu mâna pe inimă, că citind despre minunile pe care sfinții le-au făcut pentru voi (cei care ați scris mărturii pe acest site), am început să plâng fără să vreau.

Și am zis să încerc și eu – așa că am căutat câteva acatiste (Sf. Efrem, Acoperământul Maicii Domnului, Sf. Serafim de Sarov) și le-am citit. M-am liniștit un pic și cu un pic de tragere de inimă mi-am mai aruncat o privire pe cărțile de studiu.

Am mai învățat și eu câte un pic și am plecat să susțin examenul. În buzunarul de la pantaloni, mi-am pus o iconiță cu Sf. Nicolae, o sticluță cu mir de la Mănăstirea Radu Voda și am început să scriu.

Nu prea eram pregătită așa că era normal să nu știu să răspund cum trebuie la acest examen. În timpul examenului însă, mi-am spus în gând: “Doamne, ajută-mă!” Aşa i-am rugat şi pe sfinţii Efrem, Serafim de Sarov, Nectarie Taumaturgul, părintele Arsenie Boca… cineva, să mă ajute, să mă lumineze un pic ca să nu dau foaia chiar goală.

Minunea s-a produs şi am început să scriu câte ceva, cât de cât plauzibil, din punctul meu de vedere. Ceea ce am scris a fost suficient cât să-mi asigur o notă de trecere – 6 (mă mulţumeam şi cu 5, dar sfinţii au fost foarte buni cu mine şi m-au ajutat chiar mai mult).

Bucuria a fost imensă, vă daţi seama. De acum, înainte de fiecare examen, spun câteva rugăciuni.

Alexandra

 
Leave a comment

Posted by on 04/19/2013 in Dumnezeu

 

Leave a Reply

 
