RSS

El este sfetnicul meu, este doctorul meu, este profesorul meu, el este totul!

31 Mar

sfantul-nectarie-eghinaAveam mereu cu mine iconița și acatistul său și îl citeam… Uneori la școală, când nu înțelegeam ce ne predau profesorii și părinții profesori, mă rugam sfântului și îmi lumina mintea!

Alte dăți, când vreun părinte profesor începea să ia la rând din catalog pe elevi să îi examenineze oral, iar eu nu apucasem să învăț – din motive personale de familie – luam iconița sfântului și îl rugam cu lacrimi ca, atunci când va ajunge la mine, să mă ocolească, să nu mă asculte, deoarece nu voiam să iau notă mică.

Și sfântul chiar și aici mă ajuta… Când „primejdia” trecea, cu lacrimi sărutam iconița sa și îi mulțumeam!

Toți colegii mei știau de dragostea mea față de Sfântul Nectarie! Orice era legat de el, mă întrebau pe mine, sau când aveau nevoie de vreun sfat, îi îndemnam la rugăciune către el! Evident, Sfântul lucra, și veneau și îmi mulțumeau, iar eu îi întorceam cu mulțumirea la sfântul…

[…] Pe soția mea a ajutat-o la un examen la matematică – cea mai grea materie de înțeles pentru ea. Am îndemnat-o să citească acatistul sfântului. Nu a apucat să-l facă, dar și-a ridicat mintea la el și s-a rugat în duh. Mă rugam și eu pentru ea acasă…

meditatii-matematica-1024x768Și nici nu a apucat să ajungă de la examen, că a fost sunată de o colegă, care aflase notele tuturor. Luase nota 8, cea mai mare dintre notele date, deși printre colegele ei erau unele care știau foarte bine matematica.

Așa am făcut și eu și soția mea, la toate examenele din facultate: ne rugam Sfântului Nectarie și el ne ajuta vădit!

George Cetenaș, mărturie preluată din cartea  Minunile Sfântului Nectarie din Eghina românească, Editura Areopag, București, 2012, pg. 33-34

 
1 Comment

Posted by on 03/31/2013 in Sfântul Nectarie de Eghina

 

One response to “El este sfetnicul meu, este doctorul meu, este profesorul meu, el este totul!

  1. mihaela

    10/14/2013 at 7:33 AM

    Eram studenta la masterat in anul doi si aveam un examen dificil cu un profesor imposibil de multumit.La cursuri nu fusesem prezenta si acest lucru imi ingreuna situatia.Cu inima strinsa,am inceput sa ma rog Sf Nectarie pentru a obtine macar nota 5.Examenul l-am promovat cu nota 5.A fost cu siguranta o minune a Sf Nectarie.Alti colegi de-ai mei nu au promovat,desi aveau prezente la curs si poate studiasera mai mult ca mine.Mihaela,Bruxelles.

     

Leave a Reply

 
