RSS

Permis la susținerea doctoratului

18 Mar

Eram pe ultima sută de metri. După ani deloc ușori, urma să susțin teza de doctorat. Din păcate însă, au apărut oarece probleme birocratice. Astfel, verdictul a sunat scurt și la obiect: „Este prea târziu, trebuia să fi susținut deja lucrarea, nu mai este nimic de făcut”. Practic, tot efortul devenise inutil.

După o întristare vârtoasă, mi-am amintit de mărturia unei doamne care, aflată în dificultate privind același demers, s-a adresat Sfântului Ierarh Nectarie al Eghinei, iar ajutorul primit a fost prompt.

Door_with_gold_key

Numele sfântului îmi era cunoscut de multă vreme. Din păcate, îl considerasem până atunci doar sprijinitor al bolnavilor. Dar, când te afli la ananghie, înțelegi că asemenea descoperiri  sunt exact cheia pentru ușa pe care nu o poți deschide.

Așa încât, în drum spre universitate, m-am oprit în curtea bisericii. Și am început să citesc troparul Sfântului. De câteva ori.

Primul rezultat: o liniște ca atunci când privești pătura de omăt. Al doilea: siguranța pasului sub încredințarea că nu are cum să nu fie bine. Cel din urmă: rezolvarea chestiunii care mă hăituise. La facultate, între timp, se descoperise că a fost vorba doar de o neînțelegere. Nimic mai mult.

Sigur, poate părea o simplă întâmplare. Însă, doar cel ce se încredințează ajutorului sfinților știe cu adevărat răspunsul.

Mures_BezdinmicÎn ziua susținerii tezei: bucurie și puțină îngrijorare. Leacul: rugăciunea. De această dată către Sfântul Ierarh Nicolae al Mirei Lichiei. Pe parcursul citirii referatelor de către referenți, în gând îmi curgea lin ca o apă de câmpie, troparului Sfântului.

Mai puternic însă decât observațiile unuia dintre membrii comisiei. Și, spre confirmarea așteptărilor, Magna cum laude a încununat munca.

Armand, Constanța

 

One response to “Permis la susținerea doctoratului

  1. cristian

    04/01/2014 at 11:23 AM

    O, Sfinte Iuda Tadeu, ruda a Domnului nostru Iisus Hristos, apostol si martir glorios, stralucit in virtuti si puternic in minuni, credincios si grabnic ajutator al celor ce te

    cinstesc si se incred in tine, priveste cu ochi milostivi la cel ce astazi alearga la tine si cere mijlocirea ta.

    Tu ai dobandit de la Dumnezeu darul de a ajuta indeosebi pe acei care au pierdut aproape orice speranta si se afla in pragul disperarii.
    Priveste deci la mine si vezi in ce stramtorare ma aflu. Viata mea este o viata de suferinta. Zilele mele sunt pline de durere si necaz, sufletul meu este o mare amaraciune.

    Cararile mele sunt pline de suspine si lacrimi si fara griji mistuitoare care imi macina toata puterea de viata.
    Nelinistea, disperarea si lipsa de incredere in ajutorul de sus imi coplesesc de multe ori sufletul, astfel incat mi se pare ca providenta dumnezeiasca m-ar fi parasit. Atunci

    sufletul meu se umple de intuneric, credinta se clatina, inima mea slabeste si disperarea se furiseaza in suflet vrand sa se faca stapana peste mine,
    O, Sfinte Iuda Tadeu, tu nu ma poti lasa in starea aceasta grozava. La tine alerg, pe tine te rog, ajuta-mi. Asculta te rog, rugamintea mea! Nu ma voi departa de tine pana

    cand nu ma vei asculta. Grabeste-te si vino-mi te rog in ajutor si nu ma lasa ca increderea mea in tine sa fie rusinata. Fie ca prin mijlocirea ta sa se preamareasca si intru mine

    nesfarsita milostivire a lui Dumnezeu. Asculta-mi rugaciunea mai ales in necazul meu cel mare pe care il am acum si da-mi grabnicul tau ajutor in ( se marturiseste necazul ).
    Nu lasa ca sufletul meu sa ramana zdrobit de aceasta lovitura a durerii si sa cada in disperare. Asculta-ma o, Sfinte Iuda Tadeu, implineste-mi rugamintea si eu iti voi fi

    recunscator in toate zilele mele.

    Te voi cinsti ca pe cel mai de seama ajutator al meu.

    Voi multumi lui Dumnezeu pentru mijlocirea ta si voi raspandi pe cat imi va sta in putere cinstirea ta intre oameni. Amin.

     

Leave a Reply

 
