RSS

Bunătatea Sfinților care depășește deadline-ul

12 Mar

lettre_internationalAveam de scris un eseu la  Metode în cercetarea științifică (e vorba de cercetarea literară) până într-o zi de vineri în sesiune. Nu-mi veneau idei. De o săptămână citeam (cursuri, critică literară) și nu mă puteam aduna să scriu, mi-era groază și, ce-i drept, nu-mi plăcea nici materia.

Joia de dimineață se slujea Sfânta Liturghie și eram nedumerită, mă temeam că voi fi destul de obosită și nu voi da randament. M-am tot socotit ce să fac și până la urmă m-am dus. Dacă nu m-aș fi dus, m-aș fi lipsit de Sfânta Împărtășanie…

După ce m-am întors, am început să scriu. O zi întreagă până seara pe la ora 19, am scris cam o pagină (în condițiile în care erau necesare 5). La un moment dat, am plecat din sala de lectură, puțin descumpănită, îmi era prea somn.

Văzând că sunt singură în camera de cămin, am luat Acatistul Sfântului Nicolae și l-am citit. I-am zis Sfântului că nu prea am șanse să o scot la capăt fără mijlocirea lui (mă mai ajutase Sfântul în situații-limită de atâtea ori).

sfantul-nicolae-facatorul-de-minuni-viata-canonul-acatistul(1)După ce am citit acest acatist, m-am odihnit cam o oră și m-am trezit, apucându-mă de lucru cu nădejde. Toată noaptea am scris până la ora 6 dimineaţa cele încă 4 pagini, când i-am trimis profesorului varianta finală.

Poate vă întrebați de ce am stat așa de mult pentru câteva pagini. Trebuia să aplic niște teorii de la curs pe un text (am ales romanul Adela de Garabet Ibrăileanu). Mi se părea constrângător să rămân într-o zonă cu conceptele și interpretările acelea. Nu credeam în ele, mi se păreau complicate și inutile.

Pe de altă parte, îmi recunosc limitele: gândesc destul de lent… Menționez că profesorul ne ceruse să încercăm să finalizăm până joi seara pentru ca el să poată corecta. Deși nu am respectat termenul limită, teama dispăruse. Eram împăcată că am terminat.

A doua zi urma susținerea orală a lucrării, însoțită de întrebări. Spre uimirea mea, profesorul venise la examen cu lucrarea mea printată și m-a acceptat. La susținere, nu am răspuns prea bine…

O parte din notă se compunea și dintr-un test dat cu o săptămână în urmă. Aici m-a ajutat Sfântul Efrem cel Nou. Deși am avut la dispoziție o oră şi jumătate, am scris o pagină în ultimele 5 minute; eram sigură că voi lua notă mică, speram chiar la un 5. Mai aveam o nădejde datorită activității de la seminar, dar asta nu făcea totul… Problema mea era aceeași: nu puteam să jonglez cu acele teorii de la curs. Cu toate acestea, când am auzit rezultatul, nu mi-a venit să cred: nota 9!

Îi mulțumesc Sfântului Nicolae că m-a întărit foarte mult. Mă impresionează blândețea sa. Ne răspunde cu grăbire! Mulțumesc și Sfântului Efrem că mi-a ascultat rugăciunea în timpul testului!

Ana-M., Cluj-Napoca

 

Leave a Reply

 
