RSS

Sfântul Efrem cel grabnic ajutător!

07 Mar

Ȋn primăvara anului trecut am aflat pentru prima dată de existența acestui Sfânt atât de grabnic ajutător. M-am hotărât pentru prima dată să-i citesc acatistul la îndemnul unei prietene atunci când eu și soțul meu ne căutam cu disperare un loc de muncă.

După ce am citit acatistul de câteva ori, am fost sunată pentru interviu și după alte câteva zile de așteptare și rugăciuni, am aflat că am primit postul.

Am început să citesc cartea despre viața și minunile Sfântului și să-mi doresc foarte mult să ajung în Grecia să mă închin la Sfintele Moaște ale Sfântului Efrem, dar îmi dădeam seama că este o dorință care nu o să se realizeze în viitorul apropiat. Se pare că m-am înșelat!

manastirea-sfantul-efrem-9

Ȋn iunie am aflat că o să se facă pelerinaj în Grecia, dar acest pelerinaj urma să aibă loc exact după nuntă, în perioada în care eu și soțul meu vroiam să mergem în luna de miere. Eu eram foarte entuziasmată de idee și i-am propus soțului meu să mergem în luna de miere în pelerinaj în Grecia.

La început nu a vrut să accepte, dar după câteva zile s-a gândit că ar fi o idee bună și iată că în septembrie am ajuns să ne închinăm la moaștele Minunatului și Grabnic Ajutătorului Sfânt Efrem. Câtă bucurie și cât folos duhovnicesc am avut e greu de exprimat în cuvinte!

Trecuseră două luni de când ne întorseserăm din Grecia când Dumnezeu a îngăduit să trecem printr-o încercare: mama mea căzuse pe gresie și se lovise foarte tare la cap, astfel încât a stat două săptămâni în spital, iar eu a trebuit să merg la spital și să am grijă de ea. Ne era foarte teamă să nu i se fi adunat vreun cheag de sâng la cap.

Am apelat din nou la ajutorul Sfântului Efrem, i-am citit acatistul și am uns-o pe mama în fiecare seară cu ulei de la candela Sfântului din Grecia. Ȋn ziua în care a fost dusă la tomograf, minune, i s-a spus că nu are nimic la cap. Atât eu cât și mama mea am izbucnit în plâns și i-am mulțumit Bunului Dumnezeu și Sfântului Efrem.

O vreme nu am mai citit acatistul însă când am dat de greu, mai exact când am aflat că o să am un examen destul de greu la literatură hispanoamericană, la îndemnul unei prietene, am citit din nou acatistul cu multă nădejde.

Trebuie să recunosc că înainte de acest examen mă cam tenta să copiez, dar tot îmi ziceam că nu vreau să fac acest lucru, că e păcat și că o să mă ajute cumva Maica Domnului și Sfântul Efrem, şi totuși mă gândeam că dacă nu o să știu nimic o să încerc să copiez măcar câteva idei.

Ȋn seara dinaintea examenului, după ce am citit acatistul, m-am culcat și am visat cu Sfântul Efrem care îmi zâmbea și îmi dădea sentimentul că o să mă ajute la examen.

A doua zi dimineața m-am trezit cu un sentiment de bucurie si nădejde și înainte să plec la examen m-am rugat din nou Sfântului Efrem și Maicii Domnului, cred că cel mai mult m-am rugat să-mi ajute să nu copiez și să-mi pice unul din cei patru autori pe care îi știam foarte bine.

Când am ajuns în sala de examen, profesorul ne-a dictat subiectul, iar eu eram în culmea fericirii: mi-a picat exact subiectul pe care îl știam cel mai bine, i-am mulțumit Sfântului Efrem și am început să scriu.

Deși la început eram oarecum sceptică în privința acestui Sfânt acum pot să mărturisesc că sunt convinsă că mă va ajuta mereu și că îi ajută pe toți cei care se roagă cu nădejde.

Bucură-te, Sfinte Părinte Efrem, de-a pururi fericite!

Andreea E., Facultatea de Litere, Cluj Napoca, 2013

 
Leave a comment

Posted by on 03/07/2013 in Sfântul Efrem cel Nou

 

Leave a Reply

 
