RSS

115 subiecte in 3 zile

26 Feb

Am aflat de curând de existența Sfântului Efrem de la tatăl meu. El a început să îmi povestească câteva dintre minunile lui, axându-se mai mult pe cele care au dat roade la examene.

Eram în prima mea sesiune, și, fiind o persoană destul de sensibilă, am devenit foarte stresată. Nu aveam în gând decât să iau note mari, doar la asta îmi stătea capul…

Trecusem cu bine de primele 5 examene, dar eram foarte obosită, pentru că nu mă puteam odihni. Ultimul, al 6-lea examen, era unul dintre cele mai grele, materia fiind destul de bogată (Teoria generală a Dreptului).

imagesAveam 115 subiecte, cu aproximativ 1-2 pagini la fiecare. Timpul era și el foarte scurt, îmi rămăseseră 5 zile de la ultimul examen. În primele 2 zile nu am putut sa fac mai nimic, aveam o durere îngrozitoare de cap.

Atunci m-am gândit să mă rog Sfântului Efrem și Maicii Domnului să îmi treacă durerea, ca să pot învăța. După ce am facut unul dintre Paraclisele Sf. Efrem, pur și simplu, nu am mai avut nimic. Nu mă mai durea deloc capul.

Am început să învăț. Cu cât citeam mai mult din subiecte, cu atât îmi dădeam seama că nu pot să învăț în cele 3 zile rămase aproximativ 130 de pagini (limbajul juridic, deloc familiar mie, era unul dificil).

Am continuat să învăț și să mă rog, în dimineața dinaintea examenului am făcut Acatistul Sf. Efrem și am plecat la examen. Din cele 115 subiecte nu știam decât vreo 50.

Prima probă – grilă – era eliminatorie. Din 20 de grile, 11 am rezolvat corect, așa că am putut intra în examenul scris.

Profesoara ne-a spus că vom avea 3 subiecte mai lungi (și mă rugam să fie așa, mă gândeam că sunt șanse mai puține să nu știu) sau 5 subiecte mai scurte. De asta îmi era frică. Mi-au căzut 5 subiecte, toate cunoscute.

În timpul examenului mă rugam Sf.Efrem să mă ajute, să mă lumineze și să îmi vină ideile. Nu știu cum, dar ideile mi-au venit una după alta. Am reușit să scriu aproape 6 pagini, nici nu credeam că e posibil…

Rezultatul aveam să îl primesc peste aproape o săptămână, dar eram liniștită, ceva înlăuntrul meu știa că va fi bine. Am luat un 10, atât de neșteptat (deși, mulți au picat chiar dacă scriseseră tot așa de mult).

Mulțumesc lui Dumnezeu, Maicii Domnului și Sfântului Efrem pentru tot ajutorul acordat. Nu uitați, rugați-vă lui Dumnezeu, că nu aveți nimic de pierdut. Dimpotrivă!

Alexandra

 
1 Comment

Posted by on 02/26/2013 in Sfântul Efrem cel Nou

 

One response to “115 subiecte in 3 zile

  1. Ioana

    08/26/2013 at 10:47 AM

    MULTUMESC SFANTULUI EFREM CEL NOU PENTRU TOT AJUTORUL PE CARE MI L-A ACORDAT!Ioana

     

Leave a Reply

 
