RSS

Măicuța mea, cea preascumpă și preabună!

17 Feb

Maica Domnului este cea mai scumpă Prietenă pe care o poate avea o persoană! Spun asta din inimă, din proprie experiență. Ea mijlocește neîncetat, împreună cu Sfinții, înaintea lui Dumnezeu!

Sunt studentă la Medicină în primul an și în această perioadă am susținut prima sesiune. Măicuța mea preaiubită m-a ajutat, dându-mi putere să trec cu bine peste toate examenele.

celula-nervoasa

Unul dintre acestea – Biologie Celulară, mi se părea printre cele mai grele, pentru că era foarte multă informație de acumulat, iar susținerea examenului era orală. Deși se trăgeau biletele cu subiecte, nu conta ce îți pica, deoarece examinatorul te trecea automat prin toată materia (cel puțin așa s-a întâmplat în cazul grupei mele).

Nu eram deloc sigură pe mine, nu stăpâneam foarte bine toată materia (aveam subiecte la care nu știam să zic aproape nimic, fiindcă nu mi-am împărțit într-un mod eficient timpul de învățare). Eram îngrozită. Voiam doar să trec.

Mă rugam Maicii Domnului să mă ajute să aleg doar subiecte pe care le stăpânesc, deși eram conștientă că voi fi ascultată din toată materia.

În seara de dinaintea examenului am citit Paraclisul Maicii Domnului și am simțit o foarte mare apropiere de Mijlocitoarea mea! În acea seară plângeam, mă temeam, mă durea capul, nu mai puteam citi nimic… aveam repulsie față de tot ce este scris – excepție a făcut rugaciunea adresată Maicii Domnului.

Maica Domnului m-a liniștit imediat după ce m-am încredințat voii ei – pur și simplu; trupul meu extenuat și mintea mea învolburată, toată ființa mea se liniștea.

A doua zi, la examen, cei de dinaintea mea ieșeau nu foarte mulțumiți, toți ziceau că te ascultă din tot, subiectele pe care le extragi nu sunt decât un punct de plecare pentru o discuție mai amplă.

Începeam să mă tem din nou, pentru că nu eram deloc sigură pe mine, sau poate pentru că nu aveam DEPLINĂ CREDINȚĂ… dar m-am întors către Maica Domnului și îmi repetam că totul va fi bine!

Vine și rândul meu. Intru în sală cu încredere și extrag subiectele. Surpriză pentru mine, toate din cele 3 subiecte îmi erau cunoscute. Iată primul ajutor de la Maica Domnului.

119761_icoana-dintr-un-lemn-coIau loc în bancă și îmi notez pe o foaie rezolvarea lor. Oricum, știam că nu mă va ajuta foarte mult, doar examenul era oral. După aproximativ o oră, timp în care se făcuse ora 16.

Examinarea  primilor 12 studenți începuse de la ora 9, iar în conditiile în care mai erau aproximativ 10 studenți de examinat, domnul profesor îi „vine” o idee: să îi dea fiecare foaia pe care și-a notat posibile răspunsuri și, în funcție de aceasta, el ne va propune o notă (dacă nu am fi fost de acord, urma să primim întrebări suplimentare pentru o notă mai mare). Am considerat gândul acesta a doua minune a Maicii Domnului!

I-am aratat foaia profesorului, care a analizat ceea ce am scris, m-a întrebat câte ceva în legatură cu subiectele pentru a fi sigur că am înțeles la ce se refereau, și surpriză: mi-a dat 9!

O consider o minune, pentru ca asta a și fost! Examenul oral se transformase pentru mine într-un examen scris, cu subiecte bune pentru mine!  Mare este puterea Maicii Domnului!

Să o iubim pe Maica Domnului și să ne rugăm Ei, pentru că este cel mai bun și cel mai puternic mijlocitor pentru noi înaintea lui Dumnezeu! Bucură-Te Mireasă, pururea Fecioară!

 Alexandra P. – UMFCD, București

 
4 Comments

Posted by on 02/17/2013 in Maica Domnului

 

4 responses to “Măicuța mea, cea preascumpă și preabună!

  1. Elena

    02/21/2013 at 12:07 PM

    Ce parere aveti despre cum se ia examenul auto din ziua de azi? Tot incerc la traseu si cad in deznadejde …

     
    • celajutat

      02/21/2013 at 12:28 PM

      Cand ma pregateam pentru carnetul de sofer, obisnuiam sa citesc acatistul Sfantului Efrem cel Nou pana ce venea instructorul dupa mine. Imi facea placere sa il citesc, desi nu prea sunt fanul acatistelor (doar o chestiune personala). Nu l-am facut cu scopul de a primi ajutor, ci doar pentru a nu pierde vremea.
      La traseu, examinatorul mi-a dat o replica mai interesantă cand i-am precizat instituţia la care lucrez: “Conduci bine. Ai mai condus la x, adică la locul de muncă?”. Eu i-am răspuns negativ, mirandu-mă de o astfel de intrebare ciudata. Cum puteam eu sa conduc la locul de muncă dacă nu aveam carnet, dacă dădeam pentru prima dată examenul auto? Eu cred că Sfântul Efrem mi-a ajutat să-mi iau carnetul din prima.
      Si te va ajuta si pe tine. Citeste viaţa şi minunile Sfantului Efrem cel Nou si roagă-l să te ajute. Daca carnetul auto iti este necesar, Sfantul Efrem te va ajuta sa il iei.

       
  2. Maria

    02/23/2013 at 4:38 PM

    Buna ziua! Nu m-am putut abtine sa nu las un comentariu. Tin sa mentionez ca am trecut si eu astazi printr-o restanta ( la anatomie artistica, fiind studenta la facultatea de arte plastice ). Profesorul cam exigent, subiecte grele, cam majoritatea dintre ele, informatie foarte multa si greu de retinut intr-un timp atat de scurt. Insa mi s-a intamplat un lucru uimitor… am visat-o pe bunica mea ( Dumnezeu sa o ierte! ) care imi spunea insistent sa ma duc la examen, dar numai daca ma duc inainte cateva minute la biserica. Cu o seara inainte de examen am citit Adormirea Maicii Domnului, iar in ziua examenului, azi dimineata m-am dus la biserica si am stat undeva la 5-6 minute. Cand a venit momentul examenului ne-a dat subiecte mai usurele, si in scris. Nu oral cum s-a dat examenul original. Si am trecut! Am fost foarte fericita!!!

     
    • elena

      05/26/2013 at 4:24 AM

      Ajutorul pe care il da Maica Domnului este mare si de multe ori in situatii limita, de viata. Marturisesc si multumesc pentru ajutorul primit de mine si de copilul meu, atunci cind l-a scapat de la moarte, si apoi cind l-a ajutat in viata. Mare este puterea si blindetea Maicii Domnului, dar si noi trebuie sa avem credinta si sa multumim pentru ajutor in fiecare zi prin tot ce facem.
      Elena, Bucuresti

       

Leave a Reply

 
