RSS

Mi-am găsit un sfânt protector

16 Feb

maica-macaria-desipri-cea-care-a-aflat-moastele-sf-efrem-cel-nou„Tânărul Antonie, originar din Creta şi student la medicină în Serbia, i-a scris maicii stareţe în aprilie 1994, pentru a-şi adăuga şi el propria mărturie la atâtea altele primite.

Aflase despre Sfântul Efrem de la o prietenă care îi adusese şi o carte. Fata îi spusese cât de mare făcător de minuni era sfântul şi cât de mult ajută sufletele mult încercate.

Înainte cu un an şi jumătate tânărul s-a aflat într-o situaţie critică în privinţa studiilor sale, riscând chiar exmatricularea, lucru care se întâmplase şi altora ce se găseau în aceeaşi situaţie. La scrierea acestor rânduri către mănăstire, a mărturisit că ar fi trebuit să se găsească în anul trei de facultate.

Prin intervenţia minunată a Sfântului Efrem în care începuse să creadă cu ajutorul prietenei lui, se afla acum din nou în primul an, reuşind să scape însă de situaţia de a fi dat afară. Prietena l-a uns cu ulei de la candela sfântului înainte de a se duce la şcoală să vadă ce se hotărâse în privinţa lui. I-a dat slavă lui Dumnezeu când nu s-a văzut pe lista celor exmatriculaţi.

În ciuda acestor lucruri a fost nevoit să ascundă adevărul părinţilor săi pentru a nu-i necăji. A mărturisit maicii stareţe nimicnicia sa şi viaţa de lenevie de până atunci pe care de acum încolo însă şi-o dorea cu totul altfel.

În acest scop îl ruga pe sfânt să îl ajute să îşi ia cu bine examenele, ca să nu mai fie nevoit să spună minciuni părinţilor. Voia ca de atunci încolo să le dea acestora adevărate motive de bucurie, bucurie îndelung căutată şi râvnită de-acum de sufletul lui.

Ştia că se află pe drumul cel bun, pe care dobândise şi un ajutor de nădejde în persoana Sfântului Efrem, protectorul lui.

A rugat-o în scrisoare pe egumena Macaria ca să facă rugăciuni pentru el, iar sfântului i-a trimis… o poezie”

Mărturie preluată din cartea Noi minuni ale Sfântului Efrem, Editura Egumenița, 2009, p. 140-141;

http://sfantulefremcelnou.wordpress.com/cartea-noi-minunii-ale-sfantului-efrem-cel-nou-minuni-cu-copii-nascuti-si-nenascuti/

 
1 Comment

Posted by on 02/16/2013 in Sfântul Efrem cel Nou

 

One response to “Mi-am găsit un sfânt protector

  1. ioana

    06/29/2013 at 5:32 PM

    Vineri am avut examen pentru sala pentru permisul auto;
    Inainte de examen l-am chemat pe Sfantul Efrem in gand sa ma ajute, si pe Sfantul Parinte Arsenie Boca (la care fusesem si la mormant cu o saptamana inainte, sa ma rog sa ma ajute sa iau acest examen) ;
    Cand am intrat in sala, am pus buletinul langa mine -langa el tin Acatistul Parintelui Arsenie ;
    Incet incet am inceput sa ma pot concentra si sa nu mai am emotii, si am luat eamenul cu 24 de puncte din 26;

    Pune-ti-va toate sperantele in acesti doi Sfinti Parinti si va vor ajuta neincetat!

    Ioana

     

Leave a Reply

 
