RSS

Pentru mine este o minune

07 Feb

Cum am ajuns eu să citesc Acatistul Sfântului Ierarh Nicolae, nu știu. Cum am început să mă rog sfântului Nicolae, nu știu. Dar știu ca m-a ajutat mult! Înainte de a intra la facultate, timp de un an de zile, nu mă culcam, până nu-i citeam acatistul.

Am intrat la facultate prima (și nu spun asta pentru a mă lăuda, ci pentru a se înțelege mai ușor lucrarea Sfântului Nicolae), mi-a luminat mintea și am învățat cu drag, am primit bursă, am luat un examen greu cu cea mai mare notă.

MemoryȘi toate astea, eu, cea care în școala generală și în liceu învățam greu și note mai mari de 8 erau rare în carnetul meu. Îmi era drag să citesc, dar rețineam greu ceea ce citeam. Pentru a reține, trebuia să repet de multe ori, îmi pierdeam răbdarea și mi se făcea lene.

De când mă rugam Sfântului Nicolae, mintea mea reținea mai ușor. Nu numai că rețineam, dar și înțelegeam cu ușurință. În facultate, citeam un curs de trei ori și îl rețineam. Numai cu ajutorul Sfântului Nicolae am putut învăța.

La un examen, aveam foarte multă materie de parcurs și nu aveam timp suficient. Motto-ul meu din facultate era: „Prima condiție pentru a reuși la examen, e să te prezinți la el.” (Mai aveam unul :„Dumnezeu cu mila!” și acesta îmi era cel mai drag, pentru că la mila Lui suntem toţi).

Dar la acest examen nu voiam să merg. Seara am citit Acatistul Sfântului Nicolae și după ce i-am cerut ajutorul, m-am culcat. Nu pot nici acum să-mi explic cum am ajuns în amfiteatru, la examen. Ce căutam eu acolo?! Și mă minunam, cum m-am trezit și cum am ajuns acolo…

Doar seara mi-am spus că nu voi veni! Şi am luat examenul cu cea mai mare notă din grupa mea. Și în toți anii de facultate, m-am rugat sfântului să mă ajute la școală. Și m-a ajutat.

După un timp însă nu m-am mai rugat lui. Când am dat de greu, mi-am amintit de Sfântul Nicolae. Și am luat iar acatistul în mână. Și citeam. Era ca o întâlnire cu cel mai bun prieten al meu, cu persoana cea mai apropiată de sufletul meu. Citeam și plângeam.

Şi acum am icoana Sfântului în cameră. Dar nu mai citesc atât de des acatistul său. Vorbesc cu Sfântul Nicolae, îi spun necazul meu, îi cer să mă ajute. Dar trebuie să citesc din nou acatistul, pentru că așa simt că sunt în legătură mai puternică cu Sfântul Nicolae.

Remember-to-prayDa, minunat este Dumnezeu întru sfinţii Lui! Aceasta e minunea pe care Sfântul Nicolae a făcut-o cu mine: m-a ajutat să învăț, mi-a luminat mintea. Și am simțit că trebuie să mărturisesc asta. Pentru mine este o minune.

Maria-Ramona Pop

(mărturia aceasta am scris-o mai demult, sub pseudonim, ca şi comentariu la o postare despre sfinţi şi consider că e o datorie de onoare să o scriu acum cu numele meu)

Mărturie preluată de pe http://ramurainflorita.blogspot.ro/2008/06/sfintii-ocrotitorii-nostri.html

 

Leave a Reply

 
