RSS

Alături de Dumnezeu, totul e posibil

05 Feb

În ceea ce privește examenele audiente, politica Facultății de Litere din Cluj era destul de strictă până acum câteva luni. 

În toamna anului care tocmai a trecut, eu eram pe la școală, necăjindu-mă cu o grămadă de restanțe și două examene audiente, pe care abia ulterior am aflat că le-am picat. Asta presupunea acțiunea de a fi exmatriculată cu posibilitatea reînmatriculării în regim cu taxă.

În traducere chestiunea asta echivala cu 800 de lei dintr-un foc (reînmatricularea + prima rată); cerusem detalii la casieria facultății, iar doamna de acolo mi-a confirmat temerea mea. Ca să fie treaba treabă, m-a anunțat că mai aveam vreo 2-3 zile la dispoziție să îmi achit respectivele dări.

Părinților nu le-am spus de situația mea școlară, îmi era rușine de faptul că eu, vrând să-mi adjudec libertatea, am călcat, desconsiderat, prăpădit mare parte din sacrificiile și eforturile făcute de ei, pentru a mă ține la școală (de loc sunt din alt oraș).

În liceu fusesem un copil conștiincios, în facultate însă devenisem rebelă și răzvrătită și rătăcită, timp de 2 ani de zile nu mă spovedisem, la biserică nu dădeam prea des. În fine. Avusesem mari probleme astă-vară și stăteam deja foarte prost cu banii. Nu mai aveam cui să-i cer să mă împrumute cu 50 de lei, darămite cu 800.

acoperamantul_maicii_domnuluiAcesta a fost momentul când m-am îndreptat către o biserică, eram disperată. Îmi era deja încețoșată vederea din cauza lacrimilor, iar când am intrat în biserică m-a bufnit plânsul.

Am îngenuncheat în fața unei icoane a Preasfintei Fecioare și am început să mă rog. Printre lacrimi m-am rugat la „Oricine” de acolo de Sus, la Cine era dispus să mă asculte, să ia problema mea și să o rezolve cum știe EL, pentru că eu nu mai știu ce să fac, încotro s-o apuc. Și parcă după aceea mă mai liniștisem.

A doua zi, am hotărât să merg la secretariat să le rog pe doamnele de acolo să mă amâne cu plata taxelor un trimestru. Atunci, urma să plătesc 1400 de lei ( taxa + rata 1 + rata 2).

Dar surpriză! Una din doamne mă întreabă dacă mi-am achitat audiențele pe care nu le-am promovat. Îi răspund afirmativ. Dânsa continuă: „Păi, dacă ți-ai plătit audiențele nu ai cum să treci la taxă, chiar dacă nu le-ai promovat”.

Reacția mea a fost, evident, una de mirare. Răspunsul ei la starea mea, la reacția mea, la expresia mea facială a fost simplu: „S-a schimbat regulamentul!”. Asta însemna că toată datoria mea fusese ștearsă. Puteam intra în anul 3, în regim bugetar.

N-are cum să nu te zguduie o treabă din asta!

Maria M., UBB, Facultatea de Litere

 
Leave a comment

Posted by on 02/05/2013 in Dumnezeu, Maica Domnului

 

Leave a Reply

 
