RSS

Ce nu ştie Sfântul Nicolae?!

21 Jan

Sfantul Nicolae
Deşi de mică mă ducea mama la biserică, nu prea îi aveam pe sfinţi la suflet; îmi păreau tare îndepărtaţi, cu atât mai mult cu cât auzisem că ultimul sfânt care a trăit în zilele noastre ar fi Sfântul Ioan Iacob Hozevitul (care s-a mutat la Domnul în anul 1960 – tare demult pentru mine).

A fost nevoie ca sfinţii, azi dragi mie, să facă ”primul pas” spre mine. Astfel s-a înatâmplat cu Sfântul Nicolae.

Am terminat anul III la Facultatea de Litere şi nu exagerez cu nimic afirmând că toate examenele le-am luat cu ajutorul său. Am făcut cunoştinţă cu Dumnezeu abia în apropierea primei sesiuni; m-a cucerit cu totul şi numai chef de învăţat la nişte materii care promovau tot felul de idei distorsionate despre El nu aveam.

Citeam cât puteam din materia pentru examene, însă mintea mea parcă refuza să asimileze informaţiile. Atunci intervenea Sfântul Nicolae…

Nu este licenţiat numai în cunoştinte legate de limba spaniolă, cum este scris într-o mărturie de mai jos, ci şi de engleză, română, rusă. De fapt, ce nu ştie Sfântul Nicolae?

Îmi amintesc de un examen la literatura engleză din anul II, în care nu îmi puteam aminti nicicum un subiect din cele două. Vedeam ca într-o fotografie în faţa ochilor paginile cu subiectul ce trebuia redactat, dar îmi erau imposibil de citit.

Simţeam că un singur cuvânt ar fi fost suficient să-mi amintesc despre ce era vorba. L-am rugat pe Sfânt să mă ajute; dacă nu scriam ”satisfăcător” la amândouă subiectele, nu promovam examenul. I-am zis apoi: ”Sfinte Nicolae, eu ştiu că din moment ce te-am rugat, tu vei face cum e mai bine pentru mine. Voi veni în restanţă, poate că îmi este de folos aşa”.

M-am ridicat să predau foaia de examen şi în momentul când am pus-o pe catedră, am văzut ca într-un flash ceea ce scrisese colega de dinaintea mea, căreia „întâmplător” îi picase acelaşi subiect. Mi-am amintit! Ce era de făcut? Am rugat-o pe doamna profesoară să-mi permită să completez ceva şi a acceptat.

M-am aşezat la catedră şi am scris pe scurt ce am reuşit în câteva minute. Vreţi să ştiţi nota? 8! Nu era 10, însă nu l-aş fi trecut în niciun caz fără ajutorul Sfântului Nicolae.

De cele mai multe ori, asemenea lui Dumnezeu care se smereşte şi lucrează prin oameni, am văzut şi lucrarea Sfântului drag mie. Un examen din primul an, semestrul 2: domnul profesor foarte pasionat de materia pe care o preda, dar eu abia aşteptam terminarea cursului.

Se ţinea marţi, de la ora 12 la 16, iar de la ora 17 începea Liturghia Darurilor mai înainte sfinţite (era Postul Mare). Am picat! Însă aveam un motiv să mă întorc în Cluj înainte de a începe facultatea, acolo unde cunoscusem Dragostea lui Dumnezeu. Cât i-am mulţumit lui Dumnezeu pentru această restanţă!

Cu ajutorul unei prietene care terminase Litere (cu siguranţă trimisă de Sfântul Nicolae), am reuşit să pricep ceva din materia ce îmi părea imposibil de înţeles. Mi-a picat tocmai ceea ce îmi explicase cu câteva minute înainte de a merge la examen. Voiam doar să îl trec, însă Sfântul Nicolae m-a ajutat să iau 8…

Acestea sunt doar două exemple, aş mai putea da atâtea… Cine nu crede, să îl întrebe pe Sfânt. Eu l-am găsit la Bisericuţa Studenţilor din Cluj, însă vă asigur că vine la fiecare inimă ce îl cheamă sincer.

Corina B., Cluj- Napoca

 

Leave a Reply

 
