RSS

Doamne, ce tare e Sfântul Efrem!

14 Jan

Mucenicia Sfantul Efrem cel NouSfântul Efrem cel Nou mi s-a făcut cunoscut cu adevărat în vara anului trecut. Aflasem până atunci despre viața lui miununată și neștiută pentru atâta vreme de la bisericuța studenților din Hașdeu și mai spicuiam câte ceva din discuțiile colegei mele de cameră cu o prietenă de la facultate, discuții neasemuit de entuziaste și „uimite” de puterea și repeziciunea cu care Sfântul se coboară să-i ajute pe cei aflați la vreme de încercare.

Amândouă aveau propria poveste și propria experiență minunate care dădeau mărturie pentru ajutorul pe care acest Sfânt cunoscut mie doar din cuvintele altora îl revărsa peste credincioșii care îi solicită sprijinul.

Mă simțeam stingherită ascultându-le, nu pentru că nu le credeam – încercam să alung gânduri care-mi dădeau târcoale, șoptindu-mi „poate exagerează puțin fetele” – și pe care nu le simțeam ale mele, dar poate pentru că mi-era greu să fiu părtașă întru totul la entuziasmul lor sincer, neavând nici măcar o minimală experiență a unei întâlniri personale cu Sfântul Efrem în rugăciune.

Îi spuneam, îl rugam, totuși, în gând, în acele momente, să-mi ierte atitudinea sceptică pe care nu voiam să mi-o asum, să mă ajute și pe mine să-l cunosc, căci eram încredințată, pe măsură ce fetele reveneau la acest subiect, că ele nu bat nicidecum câmpii.

Am început să-i citesc viața și acatistul, mai târziu am primit o insignă cu icoana Sfântului. Apoi a venit sesiunea. Eram stresată și obosită, aveam un examen oral la literatură engleză, mă simțeam total nepregătită și mi-era ciudă că nu puteam să mă liniștesc și să cred lui Dumnezeu că voi ieși cu folos din această situație.

Îmi așteptam rândul, aveam insigna primită în mână și mi-am dat seama că n-o s-o pot lăsa pe bancă ca la un examen scris, căci va trebui să mă deplasez în fața examinatorilor, așa că mi-am luat inima în dinți și am pus insigna în piept. Când am extras biletele, am avut inițial o reacție de panică – nu citisem cartea, ca apoi să-mi dau de rând că subiectul era foarte comun – Jane Eyre between reason and passion –  și pe lângă asta, al doilea subiect care consta în interpretare de text avea ca obiect de analiză exact textul care-mi ilustra primul subiect.

Cu alte cuvinte, am avut același subiect și la partea de teorie, și la partea de analiză. Abia când examinatorul mi-a zis ‘lucky person you are’ mi s-au trezit ochii din tensiunea examenului și mi-am dat seama cine mă ajutase. Sfântul Efrem a făcut cu mine o minune în așa fel încât să știu că mă cunoaște, mizând pe frumusețea detaliului. Și atunci am zis „Doamne, ce tare e Sfântul Efrem!”

Am ieșit cu o bucurie de nedescris, am intrat într-o altă sală de curs și-mi venea să plâng ca un copil bucuros că cineva anume, pe care sufletul său îl dorea ca prieten, a binevoit să-i țină companie. De atunci relația cu sfinții mei dragi mi-a devenit mult mai apropiată, mai personală, mai conștientă…și așa am înțeles și de ce zicea Dan Puric că „e timpul să ne punem sfinții în inimă!”

Lavinia, Facultatea de Litere din Cluj-Napoca, anul III

 
2 Comments

Posted by on 01/14/2013 in Sfântul Efrem cel Nou

 

2 responses to “Doamne, ce tare e Sfântul Efrem!

  1. Ana

    02/06/2013 at 5:56 PM

    Astăzi am avut parte de o minune făcută de Sfântul Efrem cel Nou. Am auzit de el de câteva zile. Și m-am rugat așa la el: ”Sfântul Efrem cel Nou, dacă mă auzi, dă-mi un semn, cum vrei tu.”
    La vreo 2 zile după rugăciune, adică azi la ora 9 a.m., mă invită o cunoștință, cu care mai discutasem de acest Sfânt, să văd și să mă rog la o icoană de la un preot de acasă…

    Ajungem și văd icoana azi, 6.02.2013 din care curgea mir. Mai auzisem de la cunoștința mea acum câteva zile de această icoană că a revărsat 3 litri de mir, dar am crezut că s-a oprit. Și astăzi în timp ce mă rugam la icoană, am văzut cum picura din ea mir. Au atașat un “furtun” ca să se scurgă într-o sticlă. Am crezut că nu văd bine.

    Mai târziu, (am stat cam o oră la acea locuință) am văzut ca un fel de stropi de mir pe suprafața icoanei. Preotul ne-a dat câte o sticluță de mir de la acea icoană. Icoana era a Sfântului Efrem cel Nou!

     
  2. maria

    02/26/2013 at 4:25 PM

    Cine are mir de la Sf Efrem, va rog ajutati-ma. martin.anda@yahoo.com

     

Leave a Reply

 
