RSS

Firimituri de istorie şoptite de Sfântul Efrem

09 Sep

În fiecare semestru la Facultatea de Litere sunt materii complexe și ambigue, dar mereu una dintre ele se evidențiază fie prin profesorul care o predă, fie prin gradul de dificultate pe care studenţii trebuie să-l depășească pentru a trece examenul.

În ultimul an din cei 3 de licenţă, în cadrul Departamentului de Limba şi Literatura Engleză se predă Istoria Limbii Engleze, o materie curios de interesantă, însă care necesită destul de mult timp pentru a o înţelege, nu doar un semestru sau câteva zile dinaintea examenului din sesiune.

Dat fiind faptul că în acelaşi semestru trebuie pregătită și licenţa, trebuie finalizată practica pedagogică şi trebuie promovate toate examenele, acele câteva zile de studiu se reduc considerabil.

Aşa se face că de fiecare dată când încercam să mai citesc sau să mai fac exerciţii pentru a-mi facilita munca dinaintea examenului, tot timpul se ivea altceva şi nu mai reuşeam să fac ce-mi propusesem. Tot amânând, ziua examenului a venit şi studiind cât de mult se putea, am lăsat totul în mâna Domnului, nădăjduind că va şti El cum este mai bine pentru mine.

Aşezaţi în bănci, aşteptam ca domnul profesor, atât de temut pentru exigența şi autoritatea sa, să ne dicteze subiecte înfiorător de grele – gândeam noi (drept vorbind, cred că modalitatea lui de examinare era potrivită pentru înşelătoriile cu care studenţii pândeau examenul).

Citind cerinţele, la început am crezut că o să pic examenul, că nu aveam nici o şansă să trec din prima. Am reuşit totuşi prin rugăciunile către Măicuţa Domnului şi către Sfinţii Efrem cel Nou şi Nicolae să îmi controlez emoţiile şi să ies din blocajul mental în care mă încurcasem.

Am început să rezolv exerciţiile, însă unul dintre ele părea imposibil, nu semăna cu nimic din ce spuse profesorul că vom primi la examen sau cu ce lucrasem la seminarii. Gândurile mele au fugit spre Sfântul Efrem cel Nou, pe care îl rugam din tot sufletul să mă ajute, să mă lumineze, să-mi dea o idee, ceva, orice ca să pot scrie.

Cuprinsă de teama că nu voi scrie bine, am analizat propoziţiile care apăreau şi îndemnată de Sfântul Efrem am reuşit să scriu exact răspunsul corect. Îl rugam neîncetat să mă ajute, să-mi dea putere să continui, să facă o minune şi să trec examenul.

Nici acum nu ştiu de ce gândul meu urma acea soluţie şi parcă era liniştit în privinţa ei. Era cât se poate de evident că Sfântul Efrem îmi şoptise răspunsul, că ştia engleza veche şi că îmi schimbase starea de spirit, dându-mi putere să cred că ceea ce scriu e bine.

Mulţumită lui am dat răspunsul corect aproape la toate întrebările şi am trecut examenul cu o notă foarte bună, având în vedere că aproximativ 80 % dintre studenţi nu au promovat.

Acea stare de bine, de linişte interioară s-a menţinut şi până în momentul aflării rezultatelor; ceva îmi spunea să nu-mi fac griji, să am nădejde. Aşa a şi fost, am trecut cu bine de acest obstacol „istoric” din calea licenţei, pe care tot cu ajutorul Sfinţilor am reuşit să o trec.

Mulţumesc Sfinte Efrem! Slavă lui Dumnezeu pentru toate!

Andreea, Cluj-Napoca, 2012

 
Leave a comment

Posted by on 09/09/2012 in Sfântul Efrem cel Nou

 

Leave a Reply

 
