RSS

Nu sunt singură

05 Aug

Era o zi senină, dar nu în inima mea. Priveam către cer, către soare şi simţeam cum tulburarea din sufletul meu se înteţea. Tocmai aflasem că îmi picasem ultimul examen pentru a doua oară… acelaşi examen, aceeaşi materie, acelaşi profesor.

Aveam să aflu mai târziu că materia trebuia „tocită” pentru ca examenul să fie promovat. Nu sunt adepta tocitului, dar îmi place să învăţ. Acum nu mai simţeam în mine nici o licărire din energia pe care o deţineam.

Eram în timpul programului de serviciu când vestea s-a năpădit asupra mea, la fel şi lacrimile din pricina strâmtorării în care mă aflam. Nu mă pierdusem cu firea, ştiam că Domnul este cu mine şi El a îngăduit acest lucru; tot ce îmi zburau prin minte erau consecinţele acestei nepromovări.

Trebuie să precizez că eram în ultimul an la Master şi disertaţia îmi era finalizată; de promovarea acestui examen depindea încheierea studiilor mele. Mai aveam totuşi o şansă: să dau  examenul din nou, dar de această dată trebuia plătit, având valoarea de 300 lei. Nu îmi planificasem acest fapt ţinând cont că din salariul meu mă întreţin pe mine şi pe surioara mea într-un oraş în care chiriile cresc de la o zi la alta.

Pe când încercam să mă gândesc la ce era de făcut, îmi sună telefonul. Un bun prieten. Mă invită într-o tabără departe de agitaţia oraşului şi împreună cu prietenii mei dragi. Ce ar fi putut fi mai plăcut? Două sesiuni trecute, un examen picat şi zile de concediu cât de numărat pe degetele de la o mână…

Mă durea sufletul că trebuia să îl refuz. I-am povestit situaţia în care mă aflam şi m-a sfătuit să mă rog Preacuvioasei Parascheva. Mi-am luat 4 zile de concediu ca să reuşesc să tocesc materia, am căutat pe internet Acatistul Preacuvioasei Parascheva şi mi-am făcut „rezervare” la bibliotecă.

M-am rugat şi am învăţat şi iar m-am rugat. Şi m-am trezit cu lacrimi pe obraji şi cu sufletul încercat de gânduri năprasnice. Aş fi vrut să copiez pentru că o boabă nu reuşea să intre în capul meu, aş fi vrut să amân examenul pentru anul următor, dar prietenii mei se rugau pentru mine şi Preacuvioasa Parascheva s-a îndurat.

A doua zi învăţatul mergea mult mai uşor, idea de a copia mi-a dispărut din minte şi eram gata să înfrunt examenul anul acesta. În pauza de învăţat mi-am adus aminte de Sfântul Efrem cel Nou, am căutat să fac rost de Acatistul lui. Nu trecuse o lună de când auzisem de el şi viaţa lui m-a înduioşat. Am citit şi Acatistul acestui Sfânt şi am mers împăcată la examen.

Nu sunt demnă de mine, dar examenul meu semăna mai mult cu o copie fidelă a paragrafelor din cartea/notiţele profesorului, atât de bine am reuşit să „tocesc” materia (acum nu mai ştiu nici cum se numea al doilea subiect de la examen).

După ce am predat foaia, am continuat să mă rog. L-am promovat cu nota 5 şi aceasta doar cu ajutorul sfinţilor menţionaţi care s-au rugat lui Dumnezeu pentru mine și care au îmbunat inima profesorului.

Poate vă întrebaţi de ce am luat doar 5, dar vă spun drept că eu am înlăturat această nelămurire din sufletul meu pentru că multe nedreptăţi sunt pe această lume pământească şi de ar fi să le căutăm înţelesul nu ar mai rămâne timp să ne bucurăm de lucrurile care merită cu adevărat.

Am citit în glas de fericire cele două Acatiste şi am purces la etapa următoare: susţinerea disertaţiei. Cu emoţii în suflet am simţit că paşii îmi sunt îndrumaţi spre sala cu pricina. Totul a decurs mai bine decât m-aş fi aşteptat şi nota 10 mi-a fost acordată.

Singură nu aş fi reuşit. Rugăciuni de mulţumire au mângâiat sufletul meu. Preacuvioasa Parascheva şi Sfântul Efrem cel Nou s-au rugat din nou pentru mine. Domnul m-a întărit. Acum simt o linişte profundă care s-a aşternut în interiorul meu şi ştiu că vor urma alte şi alte încercări, dar nu îmi este frică. Nu sunt singură.

MC, Cluj-Napoca, 2012

 

Leave a Reply

 
