RSS

„Cereți și vi se va da!”

19 Jul

Un prieten mi-a povestit cum l-a ajutat Maica Domnului să ia BAC-ul după ce picase deja de 5 ori.

El a cerut în timpul rugăciunii să fie luminat pentru a ști exact ce să învețe.

În acel an, subiectul la limba și literatura română viza statutul intelectualului într-o operă postbelică. Cei mai mulți elevi au picat pentru că l-au considerat pe personajul lui Marin Preda, Ilie  Moromote, un intelectual. Prietenul meu, însă, a trecut cu bine și a scris ce trebuia, pentru rugăciunile Maicii Domnului.

Ajutor primim dacă cerem, dar greșeala noastră e că de multe ori ne atribuim nouă succesul și uităm cui se datorează de fapt. De asemenea, dacă ne rugăm lui Dumnezeu sau Maicii Domnului sau Sfinților nu înseamnă că vom lua note mari neînvățând nimic (deși, cred, sunt și astfel de cazuri), ci înseamnă doar că acceptăm ajutorul lor în a împlini lucrurile lumești care nu depind numai de noi.

Și mesajul de luat acasă: să facem atât cât ne stă în putere, așa încât să avem conștiința împăcată, iar restul să-l lăsăm în voia lui Dumnezeu. Vom vedea lucruri mari de la Dumnezeu! Iată, cine cere, primeşte!

 
1 Comment

Posted by on 07/19/2012 in Maica Domnului

 

One response to “„Cereți și vi se va da!”

  1. Cristina

    07/31/2012 at 6:16 AM

    Doamne ajuta,
    Nimic fara Dumnezeu.
    Ceea ce o sa va istorisesc aici s-a intamplat acum 8 ani, pe cand eram in clasa a 12-a.De felul meu sunt o persoana constiincioasa si muncitoare.In acelasi timp am descoperit frumutetea de a avea un duhovnic calugar.Raspunsul dansului la framantarile mele ca nu-mi ajunge timpul pentru a invata pentru bac si pentru admiterea la facultate a fost cel putin socant pentru mine atunci: rugaciune dimineata, rugaciune seara si ce ramane pentru invatat.
    Va reamintesc ca mie mi s-a parut foarte greu ce mi-a spus dansul,dar cum cuvantul duhovnicului sunt cuvintele Bunului Dumnezeu am ascultat.
    Ceea ce s-a intamplat in continuare a fost de-a dreptul un miracol.Nu numai ca am inceput sa invat mai usor, dar intr-un timp foarte scurt invatat cat inainte ma chinuiam.Iar cea mai mare minune abia acum urmeaza:cel mai frica la examenul de bac mi-era de probele orale stiind ca sunt mai emotiva:rugaciunea duhovnicului impletita cu a mea m-au facut sa iau la romana oral 10, in contextul in care subiectul a fost….”In gradina Ghetsimani” de Vasile Voiculescu.Al doilea subiect la romana oral a fost un subiect de ligvistica la care iar m-a ajutat Dumnezeu.Dupa examen, m-am dus la prietena mea cea mai buna si am discutat subiectul la ligvistica:i-a picat acelasi lucru.De aici toate au mers struna scrisul, admiterea la facultate, bursa de merit,serviciul obtinut tot cu rugaciune catre Maica Domnului si Sfantul Spiridon.Toate numai cu ajutorul Domnului.Nu spun ca a fost usor, dar toate par si sunt mai usoare cu Dumnezeu.
    La fiecare Dumnezeu lucreaza intr-un anumit mod.Nu va deznadajduiti daca ceva nu merge cum ati dori, “faca-se voia Ta” este dictonul dupa care trebuie sa mergem, pentru ca Dumnezeu stie la fiecare in parte cand si ce sa dea.Noi sa sporim in rugaciune, sa ne alegem duhovnicul potrivit, sau duhovnicul sa ne aleaga pe noi cum spune parintele Cleopa si sa urmama calea Domnului toate spre mantuire.
    Dragi frati, aveti credinta mare, suntem copiii Lui Dumnezeu, nu ne va lasa.
    Doamne ajuta!

     

Leave a Reply

 
