RSS

„Lăudaţi, tineri, pe Domnul, lăudaţi numele Domnului!” (Psalmul 112)

21 Jun

,,Pe Sfântul Atanasie Patelarie l-am cunoscut în primăvara anului 2010, în apropierea praznicului Său (…). Îmi amintesc că parohia la care merg de obicei a organizat un scurt pelerinaj la Galaţi, pentru închinarea la Sfintele Sale Moaşte. Până atunci nu auzisem de Sfânt, cu atât mai puţin, nu ştiam că acesta a fost proclamat în anul 2009, pentru a fi cinstit de Biserica Ortodoxă Română.

M-am dus totuşi, chiar dacă mă aştepta un examen destul de greu peste câteva zile, dar îmi doream din tot sufletul să-l “cunosc” pe acest minunat dascăl al Dunării de Jos. Am ajuns la Catedrala din Galaţi exact în timpul Sfintei Liturghii. Îmi amintesc că eram foarte emoţionată şi nerăbdătoare să ajung la racla cu Sfintele Sale Moaşte, aşezată pe un baldachin în acel moment.

Înainte mă mai închinasem la Sfintele Moaşte ale mai multor Sfinţi, dar neştiind ce să le cer cu exactitate, mă rugam doar pentru lucruri trecătoare, care efectiv nu-mi foloseau sufletului şi cu atât mai puţin mântuirii. 

Când am ajuns în faţa Sfântului, nu-mi doream decât ceea ce îmi era spre folosul mântuirii şi a dobândirii Vieţii celei Veşnice. M-am rugat pentru asta mai întâi de toate apoi pentru examenul ce urma să vină. Nu ştiu cât mi-a ascultat Sfântul Atanasie prima cerere dar a doua cu siguranţă a ascultat-o şi mai mult de atât, a şi împlinit-o!

Peste examen am trecut cu bine, nici nu mă aşteptam având în vedere faptul că nu mă pregătisem îndeajuns, însă Sfântul m-a ajutat şi am obţinut o notă foarte mare. 

Iată că Sfântul Ierarh Atanasie Patelarie nu s-a dovedit a fi doar un doctor fără de plată al tuturor credincioşilor bolnavi, ci şi un sprijin la învăţătură şi un luminător al tinerilor!

Tot în aceeaşi zi, pe când eram în curtea Catedralei Arhiepiscopale, am aflat că mama se simţea foarte rău; era slăbită şi avea dureri mari. Ea nu a putut să mă însoţească la Sfintele Moaşte aşa că a decis să rămână acasă.

De îndată ce am auzit că se simţea din ce în ce mai rău, m-am rugat iarăşi Sfântului pentru a-i veni în ajutor şi pentru a-i alina suferinţa.

Seara, când am ajuns acasă, ea se simţea foarte bine şi a mărturisit cum cineva ,,nevăzut” parcă îi luase toată durerea cu “mâna”. Atunci i-am adus slavă marelui Sfânt Atanasie căci mi-a ascultat rugăciunea nevrednică!

Mărturie preluată de pe blogul:

http://voisuntetiluminalumii.blogspot.ro/2012/06/laudati-tineri-pe-domnul-laudati-numele.html

 
 

Leave a Reply

 
