RSS

Astăzi sunt pe post de Maica Domnului

13 Jun

În timpul facultăţii am făcut o gripă urâtă, care s-a complicat cu pneumonie. Am lipsit de la 2 examene şi cu greu am reuşit să învăţ pentru al treilea – microbiologie, examen cu Microbu, personaj de temut: aspru la note şi caustic în limbaj.

La examen  soţul meu, pe atunci prietenul meu, a venit cu mine ca să mă susţină (şi la propriu şi la figurat). Ca să nu piardă vremea aşteptându-mă, îşi luase cu el o icoană a Maicii Domnului pe care să o finiseze pe margini.

În sală, eu am reuşit sa scriu câte ceva la două subiecte din trei. Colegii mei, care se prezentaseră mai bine ca mine au luat toţi note sub 7. Când m-a ascultat pe mine, Microbu a dat o replica ciudată: “Astăzi sunt pe post de Maica Domnului!” şi mi-a pus în carnet nota 9.

Trebuie să spun că profu nu era o persoană religioasă, iar cu ceilalţi colegi vorbise destul de vulgar. Nu mă cunoştea şi nu cred că înfăţişarea mea, decentă de altfel, i-a dat de înţeles că am evlavie la Maica Domnului. Mai aveam o colegă adventistă care era şi ea nemachiată, cu fustă lungă, păr strâns în coadă ca şi mine, dar cu ea nu a fost deloc indulgent.

Explicaţia: cât timp stătuse pe culoar ca să mă aştepte, soţul meu făcuse de două ori Paraclisul Preasfintei Născătoare de Dumnezeu.

Material preluat de pe blogul: http://raromecatona.blogspot.ro/2011/02/examen.html

Nota administratorului: Cuvintele profesorului Microbu “te lasă mască”, dar ele nu sunt în contradicţie cu modul în care Dumnezeu poate să lucreze.

Cred că nimeni nu se îndoieşte că Dumnezeu poate vorbi prin cei sfinţi (de ex. proorocii Vechiului Testament care spuneau voia lui Dumnezeu) sau prin ucenicii lui Hristos (de ex., Apostolul Petru când a mărturisit că Iisus este Fiul lui Dumnezeu).

Când Dumnezeu voieşte, îi face şi pe duşmani să spună adevăruri: Marele Arhiereu Caiafa profeţeşte fără să vrea despre Iisus, pe care el îl condamnă la moarte, că avea să moară pentru neam şi nu numai pentru neam, ci pentru toată lumea, zicând că “mai bine este să moară un singur om pentru popor, decât întreg neamul nostru”.

Dacă e nevoie, Dumnezeu vorbeşte şi prin “gura” animalelor, precum odinioară când a dat glas măgarului lui Valaam (găsiţi în Vechiul Testament, în cartea Numerii, cap. 22) sau prin şopârlele Părintelui Paisie Aghioritul (vezi cartea Mărturii ale închinătorilor).

 
2 Comments

Posted by on 06/13/2012 in Maica Domnului

 

2 responses to “Astăzi sunt pe post de Maica Domnului

  1. Elena

    09/17/2013 at 8:22 AM

    Am citi multe minuni ale Maicutei Domnului,am primit si eu mult ajutor de la Dansa , de fiecare data cand mai aud de o minune, imi dau lacrimile si ii multumesc pentru ca este alaturi de noi.

     

Leave a Reply

 
