RSS

Reușită garantată

27 May

Nu voi putea uita examenul de Drept Roman (la care rata de promovabilitate nu ştiu să fi fost vreodată mai mare de 10-20%). Nu am apucat să învăţ decât două capitole din cele cinci ale cărţii şi doar din acelea am primit subiectele.

Examenul a fost oral şi d-nul profesor ar fi putut cu uşurinţă să îmi adreseze şi alte întrebări, mai ales că nu a atins capitolul său preferat pe care îşi făcuse lucrarea de doctorat şi pe care, bineînţeles, eu nu îl parcursesem.

Am rămas fără grai când am auzit la final nota… 10! Eu aşteptam o minune ca să iau un 5! Cu adevărat, S-a milostivit Dumnezeu pentru rugăciunile Sfinţilor şi ale părintelui duhovnic! Trebuie să mărturisesc faptul că examenele pentru care am cerut în prealabil binecuvântarea duhovnicului, au fost cele mai reuşite.

Chiar sesiunea ce a trecut de curând mi-a confirmat că Dumnezeu dă multă putere sfinţilor şi oamenilor Lui! Au fost cele mai grele examene din facultate, toţi profesorii ne spuneau că dacă le trecem, e ca şi cum ne-am dobândit profesia şi mă înfricoşam numai la acest gând.

M-am minunat, deoarece în ciuda slăbiciunii mele, mi-am pus nădejdea în credinţa părintelui duhovnic şi înainte de fiecare examen am cerut binecuvântare. Nu mă pricep să descriu în cuvinte cum am simțit ajutorul lui Dumnezeu la toate examnele!

Aveam un sentiment de siguranţă, o prezenţă mai presus de mine. Poate sună romantic ceea ce spun, însă, la unele examene îmi picau doar subiecte pe care le învăţasem (iarăşi!), la altele eram nesigură în privinţa datelor, dar a existat ceva străin de mine care mă încredinţa că şi pe acestea le voi lua.

Şi aşa a fost, ba chiar am luat mai mult decât note de trecere şi am obţinut şi bursă. Acestea şi multe altele sunt examenele de care nu mă feresc să spun că sunt ale lui Dumnezeu!

Sabina, 27 mai 2012, Cluj-Napoca

 
2 Comments

Posted by on 05/27/2012 in Binecuvântarea preotului

 

2 responses to “Reușită garantată

  1. elena

    06/12/2012 at 2:58 PM

    Ma numesc Elena si sunt absolventa a Facultatii de Teologie din Bucuresti. Azi am aflat de acest blog si as vrea sa depun si eu marturie legat de ajutorul pe care mi l-au oferit Dumnezeu, Maica Domnului si sfintii Lui, de-a lungul vietii mele.
    Inca de mica, i-am cerut lui Dumnezeu sa ma ajute sa iau note mari, “ca sa o bucur pe mama, in primul rand, si sa ma bucur si eu”. Si m-a ajutat. Am progresat atat de mult, incat la liceu eram printre primii elevi, cu premiul I si II. La facultate, ajutorul a fost si mai mare, am intrat a 5-a, cu bursa. Atunci l-am cunoscut si pe Sfantul Nectarie si pe Sfantul Dimitrie, ce aveau sa-mi fie un sprijin real, mai ales Sf. Nectarie, care pe tot parcursul anilor de facultate, m-a ajutat sa iau bursa de studiu. Desigur ca meritul ii apartine lui Dumnezeu , ca fara el nu as putea sa fac nimic bun. Aveam mai tarziu sa-mi dau seama ca Sf. Nectarie “m-a ales” cumva dinainte sa-l cunosc. Asta intrucat prof. coordonator al lucrarii de licenta (care imi este si duhovnic), luminat de Dumnezeu, fara ca eu sa propun ori sa-i sugerez ceva, a ales ca titlu al lucrarii: Personalitatea Sfantului Nectarie de Pentapolis. Sfantul Nectarie avea sa-mi ajute si dupa aceea, cand am devenit profesoara. Eram emotionata, nervoasa, nesigura pe mine, copiii ma oboseau. Si l-am rugat pe Sfantul Nectarie (care si el a fost profesor) sa ma ajute sa ma iubeasca copiii si sa fiu buna si blanda ca el. Desigur ca asa s-a si intamplat. Spre exemplu, am primit de la elevii de liceu – spre slava lui Dumnezeu si ca dovada ca Sfantul Nectarie mi-a ascultat rugaciunea – Dimploma pentru cea mai blanda profesoara. S-a confirmat si atunci ca Sfantul nu m-a lasat si ca mi-a ascultat rugaciunea, ca s-a implicat in viata mea. Acelasi lucru i s-a intamplat si unei prietene, profesoara si ea, care nu avea rabdare cu elevii sai. I-am vorbit despre Sfantul Nectarie si l-a chemat si ea in ajutor. Mare a fost bucuria cand mi-a spus k relatia ei cu elevii s-a imbunatatit si ca acum este mult mai bine.
    Acum ma asteapta un nou examen: sustinerea lucrarii de final de master. Asa ca trebuie sa alerg la Sfintii mei!
    Nimic fara Dumnezeu!

     
  2. Ramo

    06/12/2012 at 3:48 PM

    Sabina putem vorbi? Mi-ar face mare placere..sunt si eu la Drept in Cluj!! Astept un raspuns!

     

Leave a Reply

 
